Electronic address updating

Helping you keep your address files updated

  • Time-saving
  • 4 different service levels
  • We send you a file with your customer's new address

Contact us

Tell me what to do

1
You

You

For å komme igang med EA må du ha et avtalenummer, det får du ved å registrere deg her. Du mottar ditt avtalenummer på epost innen 1-2 dager.

Deretter lager du strekkode for ønsket servicegrad, og avtaler rutiner med din printleverandør. Send en testsending med EA-merking til Posten for godkjenning.

Opprett rutiner for behandling eller import av returfilen fra EA. Deretter oppdaterer du adresseregisteret med EA-filene fra Posten før neste utsendelse.

2
Us

Us

Behandling av feiladresserte sendinger avhenger av strekkoden på sendingen.

Sendinger som er merket med feil adresse blir enten sendt fram til mottaker (så sant vi kjenner den nye adressen), sendt i retur eller makulert. Dette avhenger av servicegraden du har valgt.

Feil adresser rettes opp, og oppdateringene sendes elektronisk til deg og ditt kunderegister.

 

 

3
The recipient

The recipient

Mottakeren din får forsendelsen i postkassen, dersom servicegraden din tilsier det. 

Følges ikke leveringsbetingelsene, er det fare for at sendingene sendes ubehandlet i retur til deg. Da mottar du dem samlet i bunt og merket slik at du ser at de ikke er EA-oppdatert.

How much does it cost

Annual subscription for EA and SFTP* is invoiced upon registration of contract and subsequent every 12 months. Unit prices are invoiced monthly.

* SFTP is an optional add-on service, where you can choose to retrieve return files on a dedicated server, rather than the standard e-mail  transmission.

All prices in NOK excl. of VAT
Elements      Prices
Annual subscription 1,900.00 (1,990 from 1.1.2017)
Per registration of a new address      12.50 (12.90)
Per registration of a return reason        8.60 (8.80)
Per shredded without search (Service level 3)         0.70 (0.75)
Optionally SFTP annual subscription 3,100.00 (3.200)