Pakke til bedrift

Med personlig levering direkte på dør eller rampe. En enkel og sikker løsning.

  • Landsdekkende - vi leverer til hele Norge
  • Fleksibelt - velg til våre tilleggstjenester for ekstra valgfrihet for mottaker
  • Enkelt - bestilling og sporing i Mybring

Send pakker opp til 35 kg til bedrifter i hele landet, inkludert Svalbard og Spitsbergen. Du booker tjenesten online. Vårt sporingssystem gjør det enkelt for både deg og mottaker å følge pakken fra start til slutt.

Legg også til en av våre mottakerbestilte tilleggstjenester, Gjensetting og Omdirigering for en bedre kundeopplevelse. Kunden din kan velge mellom at pakken settes igjen dersom ingen er tilstede når sjåføren kommer, eller at den omdirigeres til lokalt hentested.

Vi har også komplettert Pakke til bedrift med funksjonen Estimert ankomsttid. Den gjør det mulig å gi mer presis informasjon om forventet leveringstidspunkt allerede i bestillingsøyeblikket. Alle disse tre løsningene er gratis, og du finner dem under tilleggstjenester.

Pakker i ulike størrelser

Hva koster det?

Slik beregner du pris

  1. Legg inn fra- og til-postnummer i Excel kalkulatoren for å få riktig antall soner (minimum 1 sone, maksimum 8 soner).
  2. Anslå fraktberegningsvekt på pakken.
  3. Når du har sone og fraktberegningsvekt, finner du gjeldende pris i prislisten.

Forklaring til soner:

Priser finner du i prislisten for Pakke til bedrift (pdf) fra 01.12.2023. Dersom sendingen består av minst ett kolli over 35 kg reell vekt, prises sendingen etter nettoprislister for Stykkgods til bedrift (pdf) fra 01.12.2023.

For antall soner mellom avsender og avsenderterminal, og mellom mottakerterminal og mottaker; se lokalsoner fra 01.12.2021 (pdf). 

Antall soner mellom avsenderterminal og mottakerterminal finner du i hovedsonetabellen fra 01.07.2023 (pdf).

Hvor tungt og stort?

Vekt og mål

Maks vekt: 35 kg

Maks format: Lengde 240 cm og omkrets + lengde 360 cm 

Er pakken din over 120 x 60 x 60 cm må den sorteres manuelt og medfører derfor et tillegg i prisen fra 01.12.2023.

Se vilkår

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Emballer din forsendelse forsvarlig og merk den godt. Bruk støtdempende materiale til skjøre ting, slik at det kan fange opp trykk og støt og beskytte innholdet. Du kan lese mer om hvordan du emballerer og merker her. 

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Bestill frakt direkte i Mybring, via API, EDI eller i ditt TA-system. Du kan levere pakken på ditt nærmeste innleveringssted, eller inngå en fast henteavtale med oss. Det er er også mulig å bestille henteoppdrag enkeltvis, når du trenger det i Mybring.

  3. 3

    Under transport

    Vi har daglige avganger til alle steder i hele Norge. Sendingen kan spores underveis. Fremføringstiden er 1-3 dager til de aller fleste postnummer, og du finner den nøyaktige tiden for din pakke i Mybring. Transporttider fra 01.04.2022 (pdf).

    Serviceendringer for enkelte postnummer fra 01.01.2024 (pdf)

     

  4. 4

    Utlevering og mottak

    Mottaker får pakken levert på døren mellom kl. 08-16, mandag til fredag. Vi gjør som standard inntil to utleveringsforsøk før pakken sendes i retur til avsender. Det kan bestilles tilleggstjenester hvor pakken kan leveres til mottakers lokale hentested etter henholdsvis ett og to utleveringsforsøk.

    Fra 01.10.2022 vil hentefristen på pakker som hentes på Post i Butikk endres fra 14 dager til 7 dager. Mottaker kan kostnadsfritt via Posten - Appen eller via SMS be om forlenget hentefrist fra 7 til 14 dager.

Tilleggstjenester

  • Estimert ankomsttid (ETA) gjør det mulig å gi mer presis informasjon om forventet leveringstidspunkt allerede i bestillingsøyeblikket. Istedenfor advisering om levering mellom 8-16, vil kundene dine få beskjed om forventet dag og tidsvindu allerede når de bestiller. Dette vil bidra til:

    • Bedre muligheter for dine kunder å planlegge når det gjelder bemanning ved mottak
    • Forkortede ledetider for dine kunder, da de kan få mulighet til å få varene raskere ut i butikk eller produksjon.

    Les mer om Estimert ankomsttid her.

  • En enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt.

    Dette er en enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt. Du kan velge mellom å gjøre et av følgende:

    a) legge ved et eget returadressekort i pakken
    b) sende ut returadressekort til avdelingene dine rundt om i landet
    c) sende returadressekort direkte til privatkundene dine ved behov 

    Returadressekortet printer du ut etter at du har bestilt tjenesten via EDI eller Mybring. Tjenesten koster det samme som ved bestilling av pakker per kolli, med noen unntak.

    • Adressekortet skal ha mottaker påtrykt
    • Returservice kan ikke sendes med postoppkrav
    • Retursendingen kan spores
  • Sending stoppet eller returnert tilbakekaller sendingen før mottakeren din har fått den utlevert. 

    Fra sporingssiden i Mybring kan du tilbakekalle sendingen og endre adressen.

    Prisen for tjenesten er 206 kroner per kolli fra 01.12.2023. Den må betales selv om Bring ikke skulle klare å stoppe sendingen.

    Frakt kommer i tillegg.

  • Som standard vil dine mottakere få tilbud om at pakken kan settes igjen dersom de ikke er på kontoret når sjåføren kommer. 

    Tilleggstjenesten passer ekstra godt for små-  og mellomstore bedrifter som kanskje ikke har folk tilstede på kontoret når pakken ankommer. 

    Denne tilleggstjenesten er gratis!

    NB! Du som avsender kan reservere deg mot at mottaker skal få dette valget.

  • Med Omdirigering tilbyr du din kunde å selv omdirigere pakken til lokalt hentested. Da kan mottaker hente pakken selv når det passer.

    Tilleggstjenesten passer ekstra godt for små-  og mellomstore bedrifter som kanskje ikke har folk tilstede på kontoret når pakken ankommer. 

    Denne tilleggstjenesten er gratis!

    NB! Du som avsender kan reservere deg mot at mottaker får dette valget.

  • Bring tilbyr tilleggsforsikring i tilknytning til noen av våre pakketjenester. Denne forsikringen tilbyr vi i samarbeid med If og du kan bestille den via EDI* – forhåndsmelding. Forsikringen må tegnes pr. kolli/pakke og tilbys på følgende tjenester:

    • Pakke til bedrift
    • Pakke levert hjem
    • Pakke til hentested

    For ordens skyld gjøres oppmerksom på at enkelte EDI-programvareleverandører i sine løsninger tilbyr forsikring via andre forsikringsselskap. Du må da forholde deg til det oppgitte forsikringsselskapet ift. din forsikring. Dersom det tilbys forsikring via andre enn If fremgår dette i EDI-programvaren eller i kvittering for forsikringen.

    Bestilling

    Ved bestilling av tilleggsforsikring må følgende informasjon fylles ut i EDI-forhåndsmelding:

    • Kollinummer (gjelder som forsikringsavtalenummer) 

    • Forsikringssum/vareverdi (f .eks. 7000 kr) 

    • Forsikringsgjenstand/innhold (f. eks. klokke)

    • e-post/mailadresse

    • Indikator ”J” (Ja) i anvist felt for at forsikring ønskes

    Når vi har mottatt din bestilling og kolliet/pakken, sender vi deg en forsikringsavtale til din e-postadresse. Ved mangelfull eller feil utfylling av bestilling vil ikke forsikringen være gyldig.

    Avbestilling og endring

    Endring av bestilling kan gjøres fram til vi har mottatt godset. Endringen må gjøres via EDI-forhåndsmelding.

    Premie/pris

    Premie er 0,3 % av forsikringssum/vareverdi med minstepremie NOK 30. Egenandel er NOK 250 pr erstatningstilfelle. Maksimal forsikringssum er NOK 25.000. Dersom du oppgir høyere vareverdi enn 25 000 vil du kun faktureres 0,3 % av NOK 25 000.

    Eks: Varens verdi er 12 000 kr. Premie = 12 000 x 0,003 (0,3%) = 36 kr (minstepremie 30 kr). Premien vil belastes din faktura. Dersom du får spesifisert faktura på e-post, vil informasjon stå på egen varelinje under tilhørende kolli.

    Vilkår og betingelser

    For denne forsikring gjelder Sjøassurandørenes Centralforening sine “Vilkår for Transportforsikring av Varer” av 1995 med senere endringer, "Alle farer A-vilkår"

    Kontakt ved skade

    I tilfelle skade/tap må du omgående varsle Posten Norge AS på vegne av If Forsikring:
    Telefon: 04045 eller e-post kundeservice@bring.no
    For forsikringer tegnet via andre forsikringsselskap må du også ta kontakt med ditt forsikringsselskap.

    Ved skadesak og forsikringsutbetaling vil vi benytte opplysningene i din bestilling via EDI-forhåndsmelding. Vi ber deg likevel ta vare på forsikringsavtalen som du kan bruke ved henvendelse til oss.

    * Electronic Data Interchange, dvs. elektronisk data utveksling

  • Det gjøres to leveringsforsøk på mottakers adresse. Utføres to leveringsforsøk, vil tillegg påløpe.

    Det 2. leveringsforsøket skjer automatisk og koster kr. 55 per kolli fra 01.12.2023.

    Det er mulig å bestille utlevering via Post i Butikk / Postkontor dersom mottaker ikke er tilstede ved leveringsforsøk på døren. Dette må bestilles samtidig med EDI melding og koster kr. 54 per kolli fra 01.12.2023.Tjenesten kan utføres etter henholdsvis 1. eller 2. leveringsforsøk. Merk! Kun inntil 4 kolli for levering til hentested etter henholdsvis 1. eller 2. utleveringsforsøk.

    I forbindelse med noen høytider er hentefristen utvidet. Sendinger med hentefrist 23. desember til 31. desember blir returnert den 4. januar i det nye året. Sendinger med hentefrist 15. juli til 31. juli blir returnert den 1. august.

  • Forenklet utlevering er en tjeneste der sender ber Bring sette igjen varen hos mottaker uten at mottaker er tilstede for å ta imot leveransen. Tjenesten må bestilles via EDI-melding. Tjenesten er gratis. I henhold til avtale med avsender, setter sjåfør igjen varen på gateplan, sjåføren registrerer at varen er levert og sikrer dermed sporbarhet på sendingen. Mottaker får varsel om at pakken er satt igjen.

    Tjenesten innebærer at kunde aksepterer den risiko som medfølger ift. ansvarsforhold, og fraskriver seg rett til erstatning ved skade og manko. Ikke alle adresser i Norge er egnet for å hensette varer.

    I nettbutikker vil forenklet utlevering kunne tilbys, slik at kjøper selv tar stilling til om dette er en ønsket leveringsmåte.

    Forenklet utlevering anbefales ikke i større byer eller blokker med mindre Bring har mulighet til å levere varen i et lukket portrom eller lignende. Det er også vel verdt å ta stilling til varens verdi, og tjenesten passer ikke på lett omsettelige varer.

  • Med tjenesten Valgfritt hentested, også kalt Pickup Point API, gir du kundene dine større valgfrihet, da de selv kan velge det hentested som passer dem best å hente pakkene sine på. Når kundene kommer til kassen i nettbutikken er det fleksibilitet og valgfrihet rundt levering de ønsker. Dette avdekker våre kvartalsvise forbrukerundersøkelser gang på gang. Ved å vise en liste over hentesteder kunden kan velge mellom, basert på oppgitt postadresse, tilbyr du et leveringsalternativ som passer akkurat i det aktuelle kjøpsøyeblikket. Det er praktisk for kunden, og salgsutløsende for deg. Mer løsning- og api-dokumentasjon finner du her

    Priser:

    • Pakke til hentested og Pakke til bedrift: kr 0
    • Ekspress neste dag: kr 45 fra 01.12.2023