Hvem du ønsker skal være mottaker legger grunnlaget for om du søker en bred eller spiss målgruppe.

Uadressert reklame

Ønsker du å nå en bred målgruppe til en lav pris er anbefaler vi at du velge uadressert reklame. Vi tilbyr mange ulike segmenteringsmuligheter som gjør at du kan kommunisere med de menneskene du ønsker og ikke alle andre.

  • Geografi - her kan du velge din målgruppe basert på geografi. Du kan velge å sende til hele landet, enkeltfylker, kommuner eller ned på budrutenivå. Du kan selv gå inn i vår kartløsning å velge hvilket område du ønsker å sende til.
  • Budruter nær en adresse - dersom du har en fysisk butikk kan vi ta utgangspunkt i adressen og velge kjøretid i minutter, kjøreavstand i kilometer eller antall mottakere rundt butikken. Dette kan du selv gjøre ved å gå inn i vår kartløsning.
  • Segmenter - dersom du ønsker å sende reklame til kunder med spesielle interesser eller holdninger har vi delt Norge inn i 10 segmenter basert på en kombinasjon av 2 000 interesseområder, demografisk data og geografi. For å lese mer om våre segmenter kan du laste ned Postreklame segmenter
  • Demografi - du kan velge å sende til kunder med utgangspunkt i kjønn, alder, utdanningsnivå, inntekt, bolig eller biltype.
  • Virksomheter – du kan velge å sende din reklame kun til virksomheter

Adressert reklame 

Dersom du ønsker å kommunisere med en mindre målgruppe, for eksempel dine kunder, er adressert reklame en effektiv kanal. Har du ikke et adresseregister eller ønsker å kommunisere med nye kunder kan vi hjelpe deg med adresser til både private og bedrifter.

Privatadresser kan selekteres på:

  • Kjønn og alder
  • Geografi
  • Inntekt og formue
  • Boligtype
  • Familiestruktur/husholdning
  • Biltype

Bedriftsadresser kan selekteres på:

  • Bransje
  • Geografi
  • Antall ansatte
  • Kontaktperson
  • Omsetning
  • Organisasjonsform

Vi kan også hjelpe deg med adressevask og elektronisk adresseoppdatering.


Kontakt oss gjerne om du ønsker mer informasjon om hvordan du kan finne din målgruppe.