Slag på kassa er målet for de fleste som bruker postkassen. Det er derfor viktig å vite hvorfor enkelte kampanjer gir bedre effekt enn andre.

Gjennom vår standard effekttest kan du teste dine kampanjer. Dette gjøres ved at analysebyråer henter inn mottakernes meninger gjennom telefon og web, og legger resultatene inn i EFFEKTbasen. Her kan også du få innsikt i de åpne undersøkelsene som andre har gjennomført.

Ved å teste kampanjen din gjennom EFFEKTbasen kan du få svar på blant annet:

  • hvor mange som har sett kampanjen
  • hvem som er målgruppen
  • hvor lenge de leser kundeavisen
  • hvor lenge de oppbevarer den
  • planer om å respondere på tilbud,
    eller om de allerede har respondert

I tillegg får du svar på hvordan kundeavisen og avsender oppfattes.

Ved å se på resultatene i forhold til målene du satte deg, finner du ut om kampanjen var en suksess. Du kan også få svar på om kampanjen har gitt tilfredsstillende effekt i forhold til tidligere gjennomførte kampanjer. Det kan også være aktuelt å sjekke effekt i forhold til konkurrenters kampanjer eller mot andre annonsører

EFFEKTbasen er en unik læringsarena innenfor DM og vi har samlet erfaringer fra over 2 000 adresserte og uadresserte utsendelser fra forskjellige bransjer. For å få tilgang til basen kan du logge deg inn eller registrere deg gratis på.

Kontakt oss gjerne om hvordan du kan teste effekten av din neste DM kampanje - eller få tilgang til EFFEKTbasen.