Tips og trender

Artikler

Hva trigger de som handler ofte på nett?

Bring Research har i sin siste forbrukerundersøkelse sett på potensialet for å konvertere kunder fra fysiske butikker til netthandel. Kunder er ikke like og har heller ikke likt behov.

Bring Research og digital natives

Digital Natives er kundene dine under 30 år. De er født inn i en digital verden og som er vant med å utforske og leve et digitalt liv.

Bring Research og retur

5 av 10 kunder har returnert en vare de har kjøpt på nett. Lett tilgjengelig informasjon om retur og en enkel returløsning vil bidra til økt kundeverdi og dermed gi deg et konkurransetrinn.

Bring Research og kundeservice

Med effektiv kundeservice i de riktige kanalene, kan du skape lojale kunder, øke salget og skaffe deg ett konkurransefortrinn.

Bring Research og levering

Levering er relevant i hele kundereisen og er en viktig del av totalopplevelsen du gir din kunde.

2017 - back to basics, Marte Klouman gir deg tips

I dag har vi teknologi som gjør det lettere å behandle kundene godt. Men det er mennesker som avgjør om du vinner. –Og ekte kjærlighet. Les tips fra Marte Kloumann, rådgiver Netthandelskolen.

Slik lykkes du med Black Friday i 2017

Årets Black Friday er nå gjennomført med økt salg for mange nettbutikker. Få tips og gode råd fra Kondomeriet for suksess i 2017.

Black Friday og Cyber Monday inntar norsk netthandel - hva er det neste?

Black Friday og Cyber Monday er to av de største handledagene på nett verden over, og stadig flere norske butikker hiver seg på bølgen. Forbrukernes økte digitale kompetanse og fokus på salg og rabatter vil føre til at flere vil anvende seg av slike salgseventer, og vil forvente at norske nettbutikker følger nye shopping-trender fra utlandet.

Kundereisen som forsvant

Snart blir det så enkelt å handle på nett at det knapt blir noen kundereise å snakke om. Produktene du har lyst på vil oppsøke deg, ikke omvendt. Dermed vil kundereisen mot kjøp endres dramatisk. Dette betyr nye muligheter, men også trusler for norske nettbutikker.

Abonnement som fremtidens forretningsmodell?

Abonnement som forretningsmodell er ikke lenger bare for tjenester som strøm og streaming. Folk kan i stadig større grad abonnere også på fysiske produkter kjøpt på nett. Abonnement betyr enkel sømløshet og forutsigbarhet både for nettbutikk og kunde. Derfor vil denne måten å kjøpe og betale varer vokse i tiden som kommer. Det er gode nyheter for nettbutikker som vet å utnytte muligheten.

Våre samarbeidspartnere: