Tips og trender

Bring Research

8 av 10 kunder foretrekker å handle i nettbutikker som gir dem relevant, god informasjon og gode bilder om produktet de ønsker å kjøpe. I Bring Research gir vi deg det siste innen trender og dybdeinnsikt innen netthandelsmarkedet i Norden. Tallene er hentet fra kvartalsundersøkelser blant nordiske forbrukere i samarbeid med Ipsos.

 

Artikler

Lykkes i sluttspurten av julehandelen

I de siste ukene av julehandelen er det viktig å ha fokus på utvidet returfrist og relevante leveringsalternativ for å få tilfredse kunder

Slik lykkes du med Black Friday i 2017

Årets Black Friday er nå gjennomført med økt salg for mange nettbutikker. Få tips og gode råd fra Kondomeriet for suksess i 2017.

Black Friday og Cyber Monday inntar norsk netthandel - hva er det neste?

Black Friday og Cyber Monday er to av de største handledagene på nett verden over, og stadig flere norske butikker hiver seg på bølgen. Forbrukernes økte digitale kompetanse og fokus på salg og rabatter vil føre til at flere vil anvende seg av slike salgseventer, og vil forvente at norske nettbutikker følger nye shopping-trender fra utlandet.

Fremtiden starter her

Digital Natives er kundene dine under 30 år. De er født inn i en digital verden og som er vant med å utforske og leve et digitalt liv.

Kundereisen som forsvant

Snart blir det så enkelt å handle på nett at det knapt blir noen kundereise å snakke om. Produktene du har lyst på vil oppsøke deg, ikke omvendt. Dermed vil kundereisen mot kjøp endres dramatisk. Dette betyr nye muligheter, men også trusler for norske nettbutikker.

Abonnement som fremtidens forretningsmodell?

Abonnement som forretningsmodell er ikke lenger bare for tjenester som strøm og streaming. Folk kan i stadig større grad abonnere også på fysiske produkter kjøpt på nett. Abonnement betyr enkel sømløshet og forutsigbarhet både for nettbutikk og kunde. Derfor vil denne måten å kjøpe og betale varer vokse i tiden som kommer. Det er gode nyheter for nettbutikker som vet å utnytte muligheten.

Levering er relevant i hele kundereisen

Levering er relevant i hele kundereisen og er en viktig del av totalopplevelsen du gir din kunde.

Kundeservice slik kundene vil ha det!

Med effektiv kundeservice i de riktige kanalene, kan du skape lojale kunder, øke salget og skaffe deg ett konkurransefortrinn.

Mystery eShopper bilag - Delivery Matters

Hva gjør kundene imponert eller irritert på en levering? Hva skal du tenke på i din nettbutikk i kommunikasjonen med kunder om leveranser? Bring har i samarbeid med Nordic e-commerce Knowledge testet leverandører i over 100 nettbutikker med fokus på leveranseopplevelse, som et supplement til deres årlige Mystery eShopper rapport.

Gode returløsninger er god kundeservice

5 av 10 kunder har returnert en vare de har kjøpt på nett. Lett tilgjengelig informasjon om retur og en enkel returløsning vil bidra til økt kundeverdi og dermed gi deg et konkurransetrinn.

Folkets Nettfavoritt 2016

Folkets Nettfavoritt kåres nok en gang av det norske folk. Vi gratulerer blivakker.no med seieren!

Kvinner dominerer nettkjøp på mobil

Norske kvinner ligger helt i front på nettshopping med mobilen. Norske menn bruker mobilen like mye, men legger den bort når de skal gjennomføre kjøpet.

E-handelsrapporten 2015 i korte trekk

Rapporten gir kunnskap og dybdeinnsikt i kundens forhold til netthandelsmarkedet i Norden. Les om hovedfunnene her.

Netthandelsbloggen - tett på all handel på nett

Kundeservice er den nye lojaliteten, skriver Johan Holgersson i det nyeste innlegget på Netthandelsbloggen.

Nå de unge kundene i nettbutikken din

Vi vet mye om handlemønsteret til kunder under 35 år. Se hvordan innsikten kan hjelpe deg til å få flere og mer fornøyde kunder i nettbutikken.

Slik skriver du gode produktbeskrivelser

Se hvordan du unngår de vanligste tabbene, og hvilke enkle og virkningsfulle teknikker du kan ta i bruk når du skal skrive produktbeskrivelser.

6 små endringer som øker salget

Her kan du lese ferske tips fra IRCE om hvilke små endringer du kan gjøre for å øke konverteringen i nettbutikken din.

Pakker til menneskets beste venn

Hver måned gleder tusenvis av norske hunder seg til å få labbene i pakker fra DoggieBag.

Derfor avbryter kundene nettkjøpene sine

Over 8 av 10 nordiske forbrukere som handler på nett avbryter kjøpet og forlater handlekurven før de kommer til kassen. Årsakene er flere.

Ikke gjør disse utsjekksfeilene

Utsjekk er et kritisk punkt i handleopplevelsen. Ved å styre unna disse feilene vil du kunne oppnå økt konvertering i nettbutikken din.

Spesialdesignet emballasje øker salget

Sender du dine produkter i spesialdesignet emballasje, kan du øke interessen for varemerket med 30 prosent hos dine netthandelskunder.

Våre samarbeidspartnere: