Personlig utlevering mottakingsbevis

Fra 1.9.2017 erstattes dagens PUM tjeneste med en ny elektronisk løsning for innlevering og utlevering av PUM. Les mer om elektronisk PUM

  • Leveres innen 2-3 virkedager
  • Mottaker må personlig hente sendingen og vise legitimasjon
  • Kan spores
  • Maksvekt 200 gr, og maksstørrelse etter mal for PUM-konvolutt

Hvordan går jeg frem?

1
HOS DEG

HOS DEG

Er din bedrift underlagt hvitvaskingsloven kan vi sette opp en avtale om bruk av PUM-tjenesten. Kontakt oss for avtale.

Husk å merke konvolutten med en nummerert PUM-etikett som du bestiller i nettbutikken. I tillegg  må du merke sendingen med et PUM-merke og et frankeringsmerke. 

For at sendingen din skal bli riktig håndtert er det viktig at disse merkene plasseres på rett sted.

PUM-sendinger må være adressert til én mottakers privatadresse, og kan ikke sendes til bedriftsadresser.

Fyll ut kvitteringslisten, og levèr PUM- sendingene på avtalt postkontor.

2
HOS OSS

HOS OSS

Vi leverer forsendelsen din innen 2 - 3 virkedager.

Skal du sende over 1000 PUM-sendinger, må innleveringen skje innen kl 10.00 for at ordinær fremsendingstid skal være gjeldende.

Sendingen kan spores underveis.

3
HOS MOTTAKER

HOS MOTTAKER

Mottakeren din henter forsendelsen på nærmeste utleveringssted etter fremvisning av hentemelding og gyldig legitimasjon.

Utleveringsstedet kopierer mottakers legitimasjon til PUM-dokumentasjon, som sendes til din bedrifts avsenderadresse. 

Dersom brevet ikke er hentet innen 5 dager får mottakeren din en påminnelse. Er den ikke hentet innen 14 dager, eller forsendelsen ikke lar seg kopiere, returneres den som rekommandert brev til din bedrift.

Hva koster det?

PUM koster 230,- kroner per sending (eksklusiv merverdiavgift). Prisen er inkludert porto for fremsending, legitimert utlevering og retur av dokumentasjon, som viser mottakers identitet.

Fra 1.9.2017 erstattes dagens PUM med en ny elektronisk løsning for innlevering og utlevering av PUM sendinger.

Kontakt kundeservice