To små i postkassen

Vi slår gjerne et slag for det fysiske postkortet! Det har sin sjarm så lenge det brukes til å forsterke budskapet, og det gjør disse to.

Boecker Public Health driver skadedyrkontroll. Med dette postkortet lokker de, bokstavelig talt, frem svaret på om du trenger dem.

In the UAE, business cards slipped under apartment doors are common. Unfortunately so are cockroaches. When pest control company Boecker wanted an innovative, low-cost way to get through in a crowded market, JWT Dubai combined the two. Unique business cards identified if your apartment had a pest problem. If you had cockroaches, they would eat away the edible ink, revealing the message: you need Boecker. By targeting and distributing cards in towers known as pest hotspots, JWT achieved a response rate 9% higher than with normal business cards in the market.

Byrå: JWT Dubai

Kunde: Boecker Public Health

En tredimensjonal DM skal gjerne ha en ”fiklefaktor”. Vi liker godt hvordan Skoda Yetis presenterer sitt park assist system. Det er taktilt relevant og demonstrer funksjonen på en leken måte.

Byrå: Cayenne

Kunde: Skoda

To for fremtiden

I disse dager har vi fokus på sanntidsmarkedsføring, og smart bruk av data. Det handler fremdeles om å være relevant for den du snakker til.

Sjekk Facebook-kampanjen Your name saves (organdonasjon)! Her er det laget en algoritme som finner dine venners navn i ditt, tagger dem når du deler - og sprer budskapet organisk.

Byrå: Leo Burnett Chicago

Kunde: Donate Life America

Og for å avslutte med litt mer matematikk. Snickers Hungerithm er en sult-algoritme som monitorerer humøret online. Når mishagsytringene av ulike grunner er på topp, dess billigere Snikkers på 7-Eleven. Det er unektelig morsomt, og helt på konsept.

Byrå: BBDO Australia

Kunde: Snickers