Hunton produserer blant annet trefiberisolasjon, som er en fornybar naturressurs og som bidrar til et sunt inneklima. Hunton har lav kjennskap og kunnskap i markedet generelt, og i offentlig sektor spesielt. DM'ens oppgave var derfor å få Hunton top-of-mind hos offentlige prosjektledere når de utvikler kravspesifikasjoner til offentlige bygg, og da med særlig vekt på viktigheten av å bruke miljøvennlige produkter.

Vi kunne ikke stole på at standard brosjyremateriell ville bli lest, så vår løsning var å utvikle en annerledes og leken DM - som understøttet Huntons miljøprofil - og som skulle bidra til at målgruppen fordypet seg i Huntons produktspekter.

Vår løsning var å lage et lukket terrarium, som er et eget økosystem i en glassbolle som lukkes fullstendig. Et terrarium, hvis det er helt lukket, har veldig lang levetid (vi fant blant annet frem til et terrarium som var fullt av liv etter 40 år).

Responsen så langt har vært veldig positiv. DM'en har blitt veldig godt mottatt, og den har bidratt som en døråpner for ytterligere dialog mellom Hunton og målgruppen.

 

Credits

Byrå: Ernô

Kunde: Hunton