Slik finner vi vinnerbutikkene - Nomineringskampanjen

Også i 2016 skal det gjennomføres en nominasjonskampanje, hvor det norske folk stemmer frem sin favorittnettbutikk. Den nettbutikken som får flest stemmer og poeng i brukertest blir kåret til Folkets Nettfavoritt 2016. Alle norske nettbutikker som får en stemme i kampanjen, er kvalifisert til å gå videre i prosessen fram til juryen for årets Netthandelspriser.

De ti nettbutikkene som får flest stemmer blir testet av et uavhengig brukerpanel. Den nettbutikken som sanker flest stemmer i løpet av kampanjen og kommer best ut av testen, blir kåret til Folkets nettfavoritt 2015, der folkets stemmer teller 60% og testen 40%.

I 2015 fikk nettbutikken Blivakker flest stemmer av det norske folk, tett etterfulgt av Komplett og GetInspired. Kanskje det blir du som står på podiet i år? Les mer om hvordan du kan få dine kunder til å nominere deg til Folkets Nettfavoritt.

NB! Nettbutikken må ikke være registrert på Nettfavoritter for å kunne bli stemt på.

Disse prisene skal deles ut:

Årets nettbutikk - den gjeveste utmerkelsen, og går til den norske nettbutikken juryen mener oppfyller samtlige kriterier på en best mulig måte og som gir kundene den beste totale kunde- og kjøpsopplevelsen.
Årets nykommer - kåres blant nyetablerte nettbutikker (opprettet etter 01.01.14) og som juryen mener viser stor satsning og potensiale innen netthandel.

Innovasjonsprisen – prisen deles ut dersom juryen finner en kandidat som de mener er innovative, har innovative løsninger eller benytter eksisterende løsninger på en innovativ måte.

Her kan du lese om fjorårets vinnere.