Julehandelen på nett vokser 
I 2017 valgte 50% av forbrukere å handle julegaver på nett. Andelen stiger år for år, i takt med den generelle veksten innen netthandel. Hvordan kan du sørge for å få en større del av den økende nettomsetningen enn konkurrenten din? Hemmeligheten kan ligge i å bruke returer som et konkurransefortrinn. 


Få rapporten tilsendt: Jevnlig gjennomfører vi Bring Research- forbrukerundersøkelse- om adferden til aktive nettshoppere. Få innsikten tilsendt  


Utvidede returfrister er viktig 
Vi vet at når kunder julehandler på nett så er det ekstra viktig for dem at butikken tilbyr utvidede returfrister. Så mange som 80% av forbrukere mener at utvidede returfrister er viktig for at de skal velge å handle i en nettbutikk, så kommuniser dette tydelig, allerede på forsiden av nettbutikken din. 

 


Sjekk hva forbrukere sier om utvidede returfrister

Gjør det enkelt å finne returvilkårene
Jo enklere og mer tydelig du gir kundene informasjon om hvordan de skal forholde seg til returer og hvilke frister som gjelder, jo flere vil velge å handle hos deg. Derfor er det smart å snu på problemstillingen. Tenk på at det å gjøre returer så enkelt som mulig, og vilkårene så tydelig som mulig, som en god investering i å bygge gode og langsiktige kunderelasjoner. 


Sjekk hvordan returvilkårene kan øke din omsetning

Ferdig utfylt returetikett 
En annen viktig faktor for aktive nettkunder er å motta en ferdig utfylt returetikett ved forsendelser. Dette oppfatter de som enkelt og friksjonsfritt, og er med på å skape en god kundeopplevelse. Her kan du lese mer om de ulike returløsningene fra Bring. 

Jevnlig gjennomfører vi forbrukerundersøkelsen Bring Research, om adferden til aktive nettshoppere. Få innsikten tilsendt! 

Få rapporten tilsendt

 

Ønsker du også å lese disse sakene? 
- Nå kan du tilby hjemlevering til hele landet
- Få informasjon om smarte triks for å håndtere uavhentet retur