I sommer slo Posten-eide Bring Dialog seg sammen med Netlife Research. Nå er de i gang med å bygge et miljø som skal hjelpe norske virksomheter med å bruke data til å lage bedre kundeopplevelser – i alle kanaler.

Unikt miljø

Arild Horsberg, administrerende direktør i Bring Dialog, mener markedet har hatt behov for noen som kunne ta ansvar for at hele kundereisen og alle kontaktpunkter henger sammen, uansett kanal, fl ate eller prosess.

– Posten Norge har i mange år tilpasset seg digitaliseringen av samfunnet. Nå kjøper Posten seg opp i Netlife Research som sammen med Bring Dialog blir et unikt, datadrevet digitalt designmiljø. I dag trenger Netlife mer kompetanse innen CRM, kundedata og dataanalyse. Bring Dialog har behov for webløsninger og design. Sammen vil selskapene lage bedre digitale kundeopplevelser enn hver for seg, sier Horsberg.

Horsberg, som fortsatt vil lede Bring Dialog og vil være administrerende direktør i holdingselskapet, forteller at samarbeidet så langt går utmerket.

– Vi ser at organisasjonene i de to selskapene har veldig lik kultur: Uformell, åpen, inkluderende og lite byråkratisk – tuftet på sterk faglig kompetanse, sier han.

Godt stilt

Gjensidige er kunde hos Bring Dialog og Netlife, og applauderer sammenslåingen.

– Digital CEM (Customer Experience Management), e-handel, CRM og analysedrevet marketing smelter stadig nærmere sammen og er blitt helt instrumentelt for vår forretning. Samarbeidet fremstår derfor som strategisk viktig og riktig for Posten Norge som eier, sier Janneke Tranås Hjorth, direktør for CRM og E-handel i Gjensidige.

Hun mener partene komplementerer hverandre, og at Gjensidige forventer at de vil utfordre og støtte sine kunder enda bedre på reisen mot å skape personalisert digital kundedialog og verdiskapende brukeropplevelser, fri for anstrengelser for kunde.

Smarte løsninger

Bransjene som Netlife og Bring Dialog opererer i endrer seg raskt. Kundene har høye ambisjoner om hvordan det digitale skal endre forretningen. Det nye selskapet skal sikre både gode, digitale kundeopplevelser og omfattende analysekompetanse.

– De bedriftene som vil lykkes er de som lager smarte digitale løsninger. Da trenger du digitalt design, kunnskap om hva som skaper gode kundeopplevelser og lojalitet, samt kundedata. Sammen dekker vi dette, sier Martin Vikesland i Netlife.

 

Samarbeidet

• Netlife Research og Bring Dialog blir søsterselskaper i holdingselskapet Netlife Gruppen

• Bring Dialog er store innen bl.a. CRM, kundeanalyser, kampanjer og datakvalitet

• Netlife Research er spesielt kjent for brukervennlig og effektivt digitalt design, designsystemer og robuste kampanjerigger

• Virksomhetene fortsetter med dagens ledelse, og organiseres under et felles holdingselskap

 

Vil du vite mer?
Kontakt Arild Horsberg
Adm. direktør i Bring Dialog
Tel: 926 92 023
Arild.Horsberg@bringdialog.no


Tekst: Håvard Jørstad
Foto: Stian Andersen