Det betyr at man kan gjøre app-kommunikasjon like relevant, og i samme system, som e-post, SMS, DM og TM. Man får også samlet aktivitetsrapportene på samme sted, slik at man kan måle kampanjer og aktiviteter helhetlig på tvers av alle kanalene.

– Man kan trigge ulike typer kommunikasjon direkte fra Marketing Automation- systemet til en eksisterende app. I tillegg kan pushvarslene lenke direkte til nettsider, personlige kuponger eller bestemte undersider, forteller strategisk rådgiver Rolf Viggo Pettersen i Bring Dialog. 

I dag framstår mange bedriftsapper som passive, fordi det er begrenset hva de kan kommunisere. Bring Dialog har laget en standardisert utsendelses- og rapporteringsmotor for app-push, noe som gjør appen til en kanal på lik linje med e-post og SMS. Ved å bruke pushvarsler som en integrert del av kundekommunikasjonen, kan bedrifter gjøre appen levende, og dermed ta et stort steg nærmere en omnichannel-strategi. Bedriften kan gi samme personlige informasjon, tilbud og fordeler i kundens foretrukne kanaler.

– I en kampanje vil innhold til pushvarsler lages på samme måte som SMS og e-post, med mulighet for personifisert fletting og kanalprioritering – pushvarselet er altså bare en av flere mulige kommunikasjonskanaler. Meldingene kan for eksempel sendes ut automatisk i forbindelse med en handling – som at en kunde melder seg inn i en kundeklubb og får en rabattkupong til appen – eller en kampanje som alle skal ha samtidig, for eksempel «30 % rabatt på druer i dag», utdyper Pettersen.

 

Ny app-tjeneste

• Ved å bruke pushvarsler som en del av kanalmiksen gjør man appen mer relevant.

• Tjenesten tar kunden et steg nærmere en omnichannel-strategi.

• Bring Dialog har bygget den tekniske løsningen bak tjenesten. Den kan også implementeres hos selskaper som har apper laget av andre, så lenge de har kommunikasjonsdata på Bring Dialogs plattform.

 

Tekst: Signe Steinnes
Illustrasjon: Anniken Riiser Hølbakken