– Appen er genialt enkel både for forbrukere og annonsører, sier Thomas Michalsen, salgsdirektør i Bring.

ShopGun har på kort tid hatt en eventyrlig vekst i Danmark. På få år gikk de fra null til 600 000 brukere i måneden, og appen har rundet 1,7 millioner nedlastninger i en befolkning på 5,6 millioner.

Smart kommunikasjon

Også i Norge tegner ShopGun til å bli en suksess. Siden lanseringen i oktober 2015 har over 30 000 norske forbrukere lastet ned appen – uten markedsføring. Innen utgangen av 2016 regner Bring med mellom 200 000 og 250 000 brukere.

– Dette er en smart måte å kommunisere med kundene. Appen gjør det mulig å kombinere fysiske og digitale kundeaviser. Det gjør at annonsørene treffer langt bredere, også de som takker nei til uadressert reklame. Forbrukere flest ønsker imidlertid å holde seg orientert om gode tilbud på varer de trenger. Med appen kan forbrukeren søke etter relevante tilbud i nærheten, lese kundeaviser digitalt, abonnere på nye tilbud og lage handle- og ønskelister som kan deles.

Skreddersydd nedslagsfelt

Appen tillater at både annonsøren og forbrukeren forhåndsdefinerer hvor stort det geografiske interesseområdet skal være for de ulike varekategoriene. Ser du for eksempel etter billig brus, kan en radius på én kilometer være greit. Skal du kjøpe sofa, er du kanskje villig til å kjøre fem mil for å gjøre et godt kjøp.

– Jo mer relevant søket er, desto større er sannsynligheten for at forbrukeren benytter seg av tilbudet, sier Michalsen.

Christian Birch, en av gründerne bak ShopGun-appen, poengterer at dette er noe annet og mer enn en vanlig tilbudsapp. Med ShopGun får kunden tilbud på alt fra dagligvarer, klær og sko til hvitevarer og elektronikk.

Og Birchs ambisjon er klar: ShopGun skal bli en global shoppingapp. På vei mot målet ser han på Bring som en strategisk god samarbeidspartner.

– Vi har produktet og kunnskapen, Bring har bred kundebase og gode salgskanaler – og ikke minst et godt forhold til kundene, noe som er avgjørende for å videreutvikle appen og tilpasse den til det norske markedet, forteller Birch.

 

ShopGun

• Med ShopGun-appen kan du lese kundeaviser digitalt, abonnere og søke på tilbud i nærheten samt opprette handle- og ønskelister

• Lansert i Norge i samarbeid med Bring, flere land står for tur, bl.a. Tyskland og USA

• I Danmark har appen over 1,6 milliarder sidevisninger årlig

• Har som mål å bli en global shoppinghjelper

• Nettside: shopgun.com

 

Vil du vite mer?

Kontakt Thomas Michalsen

Salgsdirektør

Tel: 473 77 777

thomas.michalsen@bring.com

 

 

Tekst: Gøril Emilie Hellen
Foto: Stian Andersen