Foto: Scanpix

Med både myndigheter, nødetater, kommuner og store selskaper på kundelisten, er oppdatert datakvalitet helt avgjørende for UMS (Unified Messaging Systems AS), som er en ledende leverandør av massekommunikasjonsløsninger. Nå har de valgt Bring Dialog som leverandør av både B2B- og B2C-data.

Lang erfaring

Siden 1997 har UMS lagt til rette for at beredskapsorganisasjoner over hele verden skal kunne varsle sine omgivelser under både normale og ekstreme forhold. De har vært benyttet under flere av de største krisene, og innenfor enkelte beredskapsmiljøer er ordet UMS blitt synonymt med varsling.

– Det kan for eksempel være at politiet sender ut varslinger for evakuering, flom eller terror, eller at Vann- og avløpsetaten varsler om vannavstenging, sier Tor-Erling Nilsen, UMS’ salgsdirektør for Europa.

Må nå riktig mottaker

For UMS er det kritisk at varslene de sender ut kommer frem til riktig mottaker. Da er de blant annet avhengige av at mottakers adresse er riktig.

– Våre kunder sender ut befolkningsvarslinger og offentlige servicemeldinger. Det er viktig at vi når så mange som mulig og så rett som mulig. Vi må nå de som har registrert bostedsadresse, og de som bor der midlertidig, slik som studenter. Siden vi varsler ved å tegne inn områdene på kart, må alle dataene ha geokoding, forteller Nilsen.

Fakta UMS (Unified Messaging Systems AS):

  • Varslingsleverandør etablert i 1997
  • Over 1000 kunder på global basis
  • Hovedkontor i Oslo, og kontorer i Europa, Asia og Latin-Amerika
  • Totalt over 100 ansatte
  • Har lang bransjeerfaring, og på verdensbasis flest installasjoner av nasjonale befolkningsvarslingsløsninger

Vil du vite mer?

Kontakt Peter Uhrenholt

Senior Business Developer, International

Tel: 93 42 87 88

E-post: peter.uhrenholt@bringdialog.no

 

Tekst: Håvard Jørstad