Vi fortsetter der Maja og Snorre slapp. Med Kit Kat. Denne er enkel, men smart bruk av klassisk reklame i postkassen. En lapp helt lik det postbudet legger i postkassen din når pakken er for stor. Du blir lurt, men på en hyggelig måte.

Tittel: Chunky Mail
Kunde: Nestlé, Kit Kat
Byrå: JWT London

Så til noe tyngre. Stor ide i seg selv denne, men spesielt imponerende hvordan man har tatt seg bryet verdt å gjøre selve åpningen av emballasjen til en aha-opplevelse for mottakeren. Først sperrer man øynene oppover å motta Hitlers «Mein Kampf". I interessert avsky river man «coveret» av, og der åpenbarer en annen versjon av Mein Kampf (ikke Knausgårds) seg.

Tittel: The Tear-Open-Mailing for ”Mein Kampf – against racism”
Kunde: Gesicht Zeigen! An association encouraging people to stand against racism in Germany
Byrå: Ogilvy Germany

Perfekt nå, med grillsesongen rett rundt hjørnet. Barbeque-bibelen ble nok ikke trykt i spesielt mange eksemplarer, men de som fikk den (Brasilianske mesterkokker?) ble nok veldig glade. En slags kokebok som man bla annet kan  fyre opp grillen med. Dvs at sidene var av kull etc.

Tittel: The Bible of Barbecue
Kunde: Tramontina
Byrå: JWT Brasil

Sorry. Nok en bok-løsning. En egen bokserie spesialdesignet for lesing på t-banen, som også fungerer som billett på t-banen synes vi er en god ide for et forlag. Spesielt nå eksemplarene deles ut på t-banen på verdens bokdag. Alle vet vel at det er den 23. april?

Tittel: Ticket Books
Kunde: L&PM Pocket
Byrå: Africa