Programmet

08.00-08.30 - Frokost

08.30-09.00 - Bring - "A physical touch in a digital world"

Alt rundt oss blir digitalisert!
Du går ikke i banken lenger, du har ikke kontanter og du bestiller brunost, brød og bleier fra smartphonen din. Digitaliseringen endrer også våre medievaner i stor grad.
Kommunikasjonsbransjen er tungt digitalisert, men hva betyr dette egentlig for konsumentene?
Hvilke forskjeller er det på fysiske og digitale formater og påvirker dette hvordan budskapet konsumeres?
Innsiktssjef Anna Gilpin snakket om verdien av å kommunisere i forskjellig formater.

Presentasjonen kan du laste ned her

Anna Gilpin, Bring

09.00-09.30 - KLP - "Kommunikasjon til egne kunder er SMART!"

Therese Olavsrud, Informasjonsrådgiver hos KLP, fortalte hvordan de økte kjennskapen til deres pensjonsprodukter hos eksisterende kunder med godt innhold. Erfaringer og dokumentasjon viser at kundemagasinet til KLP blir godt mottatt, gir ønsket effekt og foretrekkes å få på papir.

Presentasjonen kan du laste ned her

Therese Olavsrud, KLP

09.30-10.00 - Ernö - "En smaksprøve på et annerledes forsikringsselskap"

Gjensidige har gjennom de siste tre årene sett betydelige effekter av sine kundeutbytte-kampanjer, etter at de lot den ikoniske Olsenbanden forsøke å kuppe hele overskuddet til Gjensidige i 2014. Kampanjen gikk mot brede målgrupper, og hadde som hovedmål å bygge kjennskap og kunnskap om en unik fordel hos Gjensidige.

Odd Rune Farsund, Rådgiver i Ernö fortalte hvordan de i 2016 skulle forsøke seg på to helt nye, og veldig spisse, målgrupper: Borettslag- og sameier, og idrettslag. I lys av en kjent målgruppe med kontaktinformasjon, og et ønske om at kommunikasjonen skulle fremstå som personlig, ble DM valgt som en naturlig kanal for kampanjen.

Caset beskriver hvordan DM kan videreføre og styrke etablerte konsepter, og hvordan å skape lønnsom forretning dersom målgruppen er riktig, og løsningen god!

Presentasjonen kan du laste ned her

Odd Rune Farsund, Ernö

Neste Fag og Frokost er planlagt oktober 2017