Warc.com er en nettbasert tjeneste som tilbyr annonsering, bevis og innsikt fra verdens ledende merkevarer. I tillegg til eget innhold, sitter WARC på studier og opplysninger om reklamecases i mer enn 50 anerkjente bransjekilder som The ARF, Cannes Lions, Effie Worldwide, Association of National Advertisers, ESOMAR, The IPA og DMA.
Warc 100 vs Cannes Lions
Her finner du noen hovedfunn fra begge rapportene og noen tanker rundt mulighetene med DM og hva fremtiden kan bringe.
Presentasjonen fra frokostmøtet kan du laste ned her.
Warc 100 - Lessons from the world’s best marketing campaigns
WARC 100 er en årlig rangering av verdens beste kampanjer og selskaper, basert på deres prestasjoner i effektivitets og strategi konkurranser. Den fokuserer på markedsføring som gjør en forskjell, leverer resultater eller endrer forbrukernes adferd.
- Det er en målestokk for kommersiell kreativitet, slik at merkevarer og byråer kan sammenligne sine resultater med sine like.
- Det er et utstillingsvindu for verdens mest effektive markedsføring, og menneskene og organisasjonene bak dem.
- Rangeringene er satt sammen basert på vinnerne av effektivitet og andre markedsføringsutmerkelser fra hele verden.
Rapporten kan du laste ned her.
Cannes Lions creative effectiveness - Insights from the 2016 Awards
Hva kan du lære av årets Cannes Lions Creative Effectiveness Awards vinnere, nominerte oppføringer og Juryen?
Hvilken innsikt og tips kan du plukke opp fra over 100 Cannes Lions Creative Effectiveness innleveringer? Hva hjalp vinnerne til å skape arbeider med målbar og beviselig effekt? Les 2016 Cannes Lions analyserapport for å utforske hvordan:
- Store budsjetter leverer stor fortjeneste
- Online leder an, med tradisjonelle medier overleverer
- Emosjon fungerer når det gjøres minneverdig
- Måling av "real-time" effekter er en voksende utfordring
Last ned rapporten her.