15.000 vareprøver med Friele Instant Gull ble distribuert til områder med overrepresentasjon av kvinner 50 år+ i Oslo øst og Finnmark.
Kampanjen ble testet og resultatene viste at nesten halvparten av de spurte ville velge Friele neste gang de skulle kjøpe kaffe, og hele 30% sa de ville velge Friele Instant Gull.
Positive til vareprøver
Folk flest liker å få vareprøver i postkassen og vareprøven fra Friele var ikke noe unntak. De som mottok vareprøven opplevde det som en nyhet det både var hyggelig og spennende å få i postkassen.
Veldig mange setter stor pris på å kunne prøve en ny vare uten å måtte kjøpe den. For Friele var tilbakemeldingene blant annet:
«Uventet god smak da jeg foretrekker traktekaffe»
«Troverdig reklame, der man inviterer forbruker til selv å vurdere produktet i fred og ro»
«Jeg er positiv til vareprøver generelt og foretrekker det fremfor bilder»