Utfordring
Viasat lanserte i høst seks spesifikt etterspurte kanaler for parabolkundesegmentet: Discovery Channel, Max, Vox, TVNorge, Eurosport 1 og Eurosport Norge. Kanaltilbudet til Viasat, med Viaplay og Viasat TV To Go inkludert, passer perfekt for hele husholdningen. Tilbud som dette har dermed flere målgrupper enn akkurat bare den som er mottaker av faktura og nyhetsbrev. Det er derfor svært utfordrende å kommunisere produktoppgraderinger og tjenesteforbedringer som dette til både primærmålgruppen og det vi kan kalle følgemålgruppen.
Løsning
I alle kanaler valgte vi å lage en ordlek med alle de involverte kanalnavnene, på digitale flater. For å øke oppmerksomheten i postal DM brukte vi kartvisningen av hver og en adresse som forside, med et personifisert budskap om seks nye kanaler rett hjem i din stue. Og siden stua ikke er det eneste stedet vi ser TV lenger, ga denne adresseringen oss en fin anledning til å snakke om både Viaplay og Viasat TV To Go.
Målene
- 25 % økt aktivering av Viasat TV To Go.
- Øke websalget med 100%.
- 1000 oppgraderinger fra Mini til Basis.
Resultatene
- Viasat TV To Go-aktivering: +12 %
- Unike brukere per dag i kampanjeperioden: +23 %
- Økning web-salg: +100 %
- Oppgraderinger fra Mini til Basis: +15 %
Byrå: Bouvet
Kunde: Viasat