Siden åpningen i 2015 har The Well opparbeidet seg høy kjennskap, men samtidig gjenstår det betydelige utfordringer med å overkomme barrierer for besøk. Innsiktsarbeid har avdekket at 49% opplever muligheten for å være naken i basseng og badstuer, sammen med pris, som barrierer for besøk.
Oppgaven
Basert på innsikten OMD satt med, ble oppgavebeskrivelsen enkelt, men tydelig formulert:
– Hvordan kan vi, med begrensede midler, overkomme barrierer for besøk og drive penetrasjon for the Well.
Idéen
Sammen med Bring utviklet OMD kampanjeidéen «Gi velvære til en du er glad i». Målet var å få tidligere besøkende til å gi et gavekort videre til jul. Kampanjeidéen svarte på de viktigste utfordringene:
- Barrierer for besøk: Vi utnyttet tidligere besøkende som ambassadører og anbefalere av The Well, og oppfordret til å gi opplevelsen videre.
- Pris: Når du mottar en gave, blir prisbildet borte.
Løsningen
Vi landet vi på en skreddersydd løsning hvor den adresserte utsendelsen inneholdt et brev, et fysisk gavekort og en ubrukt gavekonvolutt. DMen gjorde det dermed enkelt for mottaker å følge opp budskapet som ble kommunisert –nemlig å gi et gavekort til The Well til en man er glad i. Gavekortet kunne enkelt aktiviseres med ønsket beløp på nett.
Resultater
Kampanjen genererte svært høy uhjulpen kjennskap (74%), og drev handling:
Kampanjen oppnådde en direkte konverteringsrate på vanvittige 3,5%. Sammenlignet med digitale konverteringsrater som er svært mye lavere, er det tydelig at kampanjens utnyttelse av DM for å drive konvertering har vært særdeles effektivt.
Basert på verdien av gavekortene som ble ladet, har kampanjen gitt en kortsiktig, direkte ROI på 3.
The Well er strålende fornøyd med gjennomføringen av kampanjen og dets resultater, og det planlegges videre samarbeid mellom The Well, OMD og Bring.
Dette caset var shortlistet til Mediestrategiprisen Kreativitet 2018.
Se også hvordan McDonald's kuppet kunder med kuponger.