Black Friday er kjent som den største handelsdagen i året rundt om i verden. Fredag 28. april var det tid for vårens versjon av fenomenet, nemlig Green Friday. Det svenske selskapet CDON var først ute med Green Friday, og flere norske nettbutikker adopterte konseptet i 2016. For andre år på rad ble handledagen gjennomført av en rekke norske nettbutikker, hvor butikkene gav store rabatter og nye tilbud hver time i 24 timer på sine produkter. 

Nettbutikker som Coverbrands, BliVakker, Komplett, Motehus, Get Inspired og XXL, med flere, arrangerte Green Friday. Salgs- og markedsdirektør i Brandsdalgruppen, Lene Johansen, sier at BliVakker.no tredoblet omsetningen mot en normal fredag på Green Friday. -Det er vi meget godt fornøyd med. Vi ser et veldig høyt sosialt engasjement, med over 4000 som meldte seg på vårt arrangement på Facebook, og flere aktive bloggere. Green Friday ser ut til å kunne få rotfeste som en stor salgsdag på nett. Vi er storfornøyde, og gleder oss allerede til å kunne utvikle denne dagen videre neste år.

Ifølge Netthandel.no melder andre norske aktører, som Lightup, om at normal dagsomsetning ble nådd lenge før lunsj på Green Friday. Fenomenet ser ut til å slå rot, og det er ventet at flere norske nettbutikker blir med neste år.

Er dere klare for å ta del i vårens grønne handledag i 2018? Begynn å forberede dere allerede nå, og sikre at vårens versjon av Black Friday blir en suksess!

Kontakt oss