Oppgraderer du til ny versjon av Fraktguiden, får du følgende fordeler:

  • Lavere vedlikeholdskostnader: En forenklet struktur gjør den nye versjonen enklere å integrere seg med og krever mindre vedlikehold
  • Mer stabil: Bedre mekanismer for å fange opp feil før du som kunde rammes gir lavere sannsynlighet for nedetid hos deg og dine integrerte systemer
  • Tilgang til ny funksjonalitet: Som bruker av den nye versjonen vil du alltid være oppdatert med ny tjenestefunksjonalitet
  • Støtte for reviderte tjenester: I 2019 vil Posten og Bring revidere sin tjenesteportefølje. I den forbindelse vil det gjøres endringer i eksisterende tjenester. De reviderte tjenestene vil kun være tilgjengelige i den nye versjonen
  • Mulighet for kommunikasjon: Alle som bruker den nye versjonen må logge inn, og vi kan derfor gi deg verdifull Informasjon om endringer vi planlegger å gjøre i Fraktguiden
  • Færre ugyldige responser: Du får respons for gyldige tjenester samt relevant feilkode for ugyldige tjenester i din spørring
  • Enklere feilhåndtering: Feilkoder på tjenestenivå gjør det enklere å tolke responsen dersom Fraktguiden brukes på feil måte
  • Logisk måte å spørre på: Vi har gått fra tre til én logisk måte å gjøre spørring på
  • Raskere: Å gjøre en spørring for flere tjenester samtidig tar kortere tid
  • Spørre etter fler avtalepriser samtidig: Du kan spørre etter avtalepriser for ulike tjenester samtidig i én og samme spørring

Slik oppgraderer du:

  • Ta kontakt med din bedrifts tekniske ressurs og be vedkommende gå inn på vår developer site. Her ligger all dokumentasjon som trengs for å oppgradere til Fraktguiden 2.0
  • Oppgraderingen tar et par dager for en tekniker å gjennomføre
  • Ved tekniske spørsmål kan tekniker spørre i kommentarfeltet nederst på developer site. Våre utviklere får umiddelbart beskjed når noe postes her, og svarer omgående

Oppgrader før 1.november, for å unngå at din løsning slutter å fungere

Tidligere versjoner av Fraktguiden fases forløpende ut. 5 av 11 tidligere versjoner er allerede faset ut, og det arbeides med å fase ut de resterende versjonene.

1. november 2018 fases versjon 1, 2 og 7 ut. Dersom du bruker en av disse versjonene og ikke har oppgradert vil du oppleve at løsningen slutter å fungere fra 1. november.

Dette vil påvirke dine kunder i tilfeller der Fraktguiden brukes for eksempel i check outen.