Digital post

Ønsker du å ordne med brevutsendelser fra PC, er dette løsningen for deg.

Brevet ditt sendes digitalt til mottakere som har digital postkasse. Har de ikke det, sendes brevet fysisk. Posten tar seg da av utskrift, konvoluttering, frankering og levering.

Bedriften du sender fra må være registrert i Digipost.

  • Maks 14 sider per sending
  • Brevet må være i A4 format og lastes opp som pdf.
  • Registrering er gratis i Digipost

Hvordan går jeg frem?

For å kunne sende brev i Digipost må du først registrere bedriften din i Digipost. Det er gratis. Den som registrerer bedriften din må ha prokura eller signaturrett - Digipost linkes automatisk opp mot Brønnøysundregisteret. BankID eller Buypass brukes for identifisering.

Når du er registrert, er utsendelsen enkel:

  1. Last opp brevet du ønsker å sende i pdf.
  2. Skriv inn navnet til den du ønsker å sende til. Digipost vil først sjekke om mottakeren er digital. Er den ikke det, legger du inn den fysiske adressen.
  3. Porto: Du vil underveis i prosessen kunne se hvor mye du må betale i porto. Skal du sende til mange, er det enkelt se hvilke av dine kunder som har digital postkasse og hvem som ikke har det, samt hvor mye de ulike type sendingene koster.
  4. Leveringshastighet: brukere av digital postkasse vil motta brevet med en gang. For de fysiske utsendelsene gjelder vanlige leveransetider: 
  5. Format: kun A4
  6. Standard tosidig trykk

 

Hva koster det?

Antall sider og størrelse på brevet vil påvirke prisen på utsendelsen.