Tilleggstjenester

  • eVarsling

    Ved å oppgi mobilnummer og epostadresse får kunden din beskjed når pakken har ankommet Posten eller er på vei hjem til vedkommende. Dette må forhåndsmeldes gjennom EDI. Denne tilleggstjenesten er gratis for Klimanøytral Servicepakke.

    • Mottaker kan hente pakken tidligere
    • Mottaker har meldingen tilgjengelig på mobilen
    • Du kan få raskere oppgjør med postoppkrav
    • Sikrer at mottakeren er til stede ved hjemlevering

        

    Bedriftspakke_bedrift på døren
  • Returservice

    Dette er en enkel ordning hvor bedriften din betaler returfrakt. Du kan velge mellom å legge ved et eget returadressekort i pakken, sende ut returadressekort til avdelingene dine rundt om i landet eller direkte til privatkundene dine, ved behov. Returadressekortet printer du ut etter at du har bestilt tjenesten via EDI eller Mybring. Tjenesten koster det samme som ved bestilling av pakker per kolli, med noen unntak.

    • Adressekortet skal ha mottaker påtrykt
    • Returservice kan ikke sendes med postoppkrav
    • Retursendingen kan spores
  • Utkjøring lørdag

    Det er mulig å bestille tilleggstjenesten «utkjøring lørdag» av Bedriftspakke Ekspress Over Natten. Tilleggstjenesten er tilgjengelig for de fleste postnumrene. Det er allikevel noen postnumre vi ikke dekker og noen strekninger vi ikke klarer å få pakken frem fra fredag til lørdag.

    I linken til excelfilen under kan du sjekke følgende:

    • Om det er mulig å sende pakker med lørdagsutlevering fra et postnummer til et annet
    • Om postnummeret du skal sende til er definert som et sentralt- eller usentralt område.

    Sentrale områder har et pristillegg på kr 180, mens usentrale områder har et pristillegg på kr 479 fra 01.12.2018. Utkjøring på lørdag skjer mellom kl. 10 og kl. 16, og har kun 1. leveringsforsøk.

    Sjekk om lørdagsutkjøring er tilgjengelig for ønsket strekning fra 01.01.2018 (Excel)

    Se innhentingsområdet for utkjøring lørdag fra 01.01.2018 (PDF)

    Se utleveringsområdet for utkjøring lørdag fra 01.01.2018 (PDF)

  • Valgfritt hentested

    Kunden din kan selv velge hvilket postkontor, hvilken Post i Butikk eller pakkeautomat vedkommende ønsker å hente pakken sin på. Valget tas i det øyeblikket kunden kjøper varen på internett, og kan ikke endres etter at du har sendt pakken. Avsendere som ønsker å ta i bruk tjenesten, får tilsendt en URL-adresse med valgt profil. Teknisk dokument som beskriver valgmulighetene for profil, får du gjennom din kontaktperson i hos oss. Tjenesten er gratis på Servicepakke (og koster kr 30 eksklusiv merverdiavgift på Bedriftspakke Ekspress over natten fra 01.12.2018).