Mer tilfredse kunder

Tjenesten Klimanøytral Servicepakke, Pickup Parcel og Pickup Parcel Bulk er pakker til privatpersoner som sendes til utleveringssteder nært deres hjem. Men, tenk om din kunde hadde foretrukket å hente pakken sin på et utleveringssted nærmere jobben? eller hytta?

Med Brings Pickup Point API kan gir du dine kunder den muligheten - helt kostnadsfritt. Å tilby valgfritt utleveringssted øker konverteringen i din nettbutikk og gir deg mer fornøyde kunder.

Hva trenger du å gjøre for å la dine kunder velge utleveringssted?


1. Legg til valgmuligheten i din nettbutikks check out.

Implementer Picup Piont APIet i checkouten på din nettbutikk slik at kundene kan velge et annet utleveringssted enn sitt nærmeste.

All teknisk informasjon om hvordan dette gjøres ligger tilgjengelig for din utvikler på developer.bring.com.

Når du tar i bruk APIet, bestemmer du selv hvilke informasjonselementer du ønsker å vise i checkouten, og på hvilken måte du ønsker å fremstille disse.

  • Synes du det holder med utleveringsstedets navn, eller ønsker du også å vise besøksadressen og åpningstidene?
  • Ønsker du å liste opp utleveringsstedene i en dropdown, eller vil du heller vise de i et kart basert på deres koordinater?
  • Hvor mange utleveringssteder skal kunden din få velge i? Vi anbefaler at du minimum viser fem utleveringssteder, for å øke sannsynligheten for at kundens ønskede utleveringssted befinner seg i utvalget.

Tips! Vi anbefaler at du velger den versjonen av APIet der du sender inn både adressen og postnummeret kunden angir – og ikke bare postnummeret. Da vil Pickup Point APIet kalkulere de nærmeste hentestedene ut ifra kundens eksakte posisjon fremfor å ta utgangspunkt i postnummerets geografiske midtpunkt (som kan være langt unna kundens posisjon!)

2. Send med informasjonen om hvilket utleveringssted kunden velger til Bring.

Når kunden din har valgt utleveringssted og du er klar for å bestille sendingen, må du angi utleveringsstedet som er valgt. Måten du gjør dette på avhenger av hvilken type bestillingsløsning du bruker. Tilleggstjenesten er helt kostnadsfri.

Våre integrasjonskonsulenter kan hjelpe deg med hvordan løsningen skal settes opp rent teknisk. Dette varierer noe basert på hvilken logistikkløsning du bruker.