Pakker som ligger på utleveringsstedet så lenge at de blir sendt tilbake gir deg unødvendige ekstrakostnader. Dels fordi du mister inntekter fra salget og dels fordi retur koster penger for deg.

Mottakeren får flere varslinger om å hente pakken som ligger på utleveringsstedet. I tillegg gir rapporten Ikke hentet på utleveringssted deg mulighet til å følge opp dette selv.

Om du ikke er kjent med de ulike rapportene du kan ta ut i Mybring, kan du først lese vår introduksjon til Mybring-rapportene, før du leser videre.

Slik går du frem for å bruke rapporten Ikke hentet på utleveringssted

1. Logg inn i Mybring
2. Før musepekeren over Rapporter i menyen og velg Lag ny rapport
3. Velg Ordre/Sendings-status
4. Velg Ikke hentet på utleveringssted
5. Velg hvor mange dager det er før pakken går i retur. På den måten sørger du for at du ikke får med en pakke som nettopp har kommet til utleveringsstedet
6. Klikk så på Lag rapport
7. Nå ser du rapporten på skjermen. Klikk på Endre kolonner for å velge hvilken informasjon du vil ha med i rapporten. (Tips! Kolonnen Hente kode inneholder hentekoden for sendinger til Norge og Sverige, og kan være smart å ha med om du vil påminne mottageren)
8. Om du vil laste ned rapporten, klikker du på Last ned og velger valgfritt format (PDF, Excel eller XML)

Tips! Du kan velge å abonnere på rapporten slik at du får den tilsendt din epost hver dag. Du får da en liste over alle sendingene som kommer til å bli returnert. Les mer i vår artikkel om hvordan du abonnerer på rapporter.