Uavhentet retur

Du velger mellom forskjellige returløsninger som er tilpasset hver tjeneste.

Bilde tatt ovenfra viser kamerautstyr pakket i esker, pappesker og platsfolie på rull.

Forsendelse som ikke er hentet

Når mottaker ikke henter pakken eller godset, betegnes det som ubesørgelig. Det vil si at du som avsender må betale for returen selv.

Av og til oppstår det uforutsette tilfeller hvor forsendelsen din blir returnert på grunn av at mottaker ikke er tilstede ved utlevering, ikke ønsker å motta forsendelsen eller forsendelsen er ikke i riktig stand.

  • Ved retur av pakker vil de bli sendt tilbake til deg som avsender uten ny transportetikett.
  • Du kan enkel abonnere på rapporten uavhentet retur i Mybring, som viser deg hvilke kunder som ikke har hentet din forsendelse.
  • Oppstår de samme forutsetningene ved utlevering av gods, er det to utleveringsforsøk før sendingen går i retur. Sjåføren setter da fra seg forsendelsen på nærmeste terminal hvor den får ny transportetikett før den returneres til deg som avsender.

Retur av pakker prises per kolli, mens gods prises etter sending, hvor det også kommer tillegg for utskrift av transportetikett og andre priser.

Vårt beste tips for å unngå slik retur

Du som avsender ønsker jo selvfølgelig at din kunde skal hente varen som er bestilt slik at den ikke går i retur. Da kan det være lurt å abonnere på rapporten i Mybring som viser deg hvilke kunder som ikke har hentet din forsendelse, for så å ta selv kontakt med kundene det gjelder. De nettbutikker som gjør dette, opplever en svært lav andel av uavhentede returer. 

Ønsker du å vite mer om retur?

Vil du høre mer om hvilke returløsninger vi tilbyr, og få hjelp med hva som kan passe for din bedrift?