Kundeservice

 

 Har du spørsmål eller lurer på noe, ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.  

 

Ring 04045

Fra utlandet: +47 21 31 62 34

 

Vil du heller kontakte oss på e-post?

Reklamasjon, skade og klage

Andre henvendelser

 

Våre åpningstider:

Man - fre:08.00 - 17.00
Lør:09.00 - 14.00

 

Finn ut- og innleveringssteder

Lager
Ring 04053
Send e-post

Termo
Ring 04051
Send e-post

Bud
Ring 04050
Send e-post

Driftsmeldinger

  • Forsinket post til Stavanger.

    En del Ekspresspakker over natt og Bedriftspakker til Stavanger (postnummer:4000-4499) vil bli inntil 1 dag forsinket.

    Årsak: Problemer med bil.

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

  • Forsinkelser til Narvik, Tromsø og Alta

    En del Bedriftspakker, Klimanøytrale servicepakker og Stykk - og Partigods til Tromsø, Narvik og Alta (postnummer: 8400-8599, 9000-9499, 9500-9999) vil bli minst 1 døgn forsinket.

    Årsak: Forsinkelse på tog pga feil på infrastruktur samt banearbeid.

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

  • Forsinkelse til Bergen

    En del Bedriftspakker og stykk- og partigods til Bergen (postnummer:5000-5499, 5600-5999, 6800-6999) vil bli inntil 1 dag forsinket.

    Årsak: Cargolink tog innstillt pga. lokhavari

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

  • Forsinkelse fra Trondheim

    En del stykkgods og partigods til Oslo(postnummer:0000-1499, 1900-2299 og 2700-2799) kan bli inntil 1 dag forsinket.

    Årsak: Togfosinkelse

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

  • Forsinkelser til Haugesund

    En del Stykk- og Partigods til Haugesund vil bli 1 døgn forsinket. (Postnummer 4200-4299 og 5500-5599).

    Årsak: Driftsproblemer hos transportør.

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

Reklamasjon og klager

 

Levere reklamasjon og klager:
For raskest mulig behandling av din reklamasjon er det best å kontakte avdelingen for tjenesten du ønsker å reklamere på. Telefonnummer og epost finner du øverst.

Dersom du er usikker på hvor du skal sende henvendelsen din kan du kontakte kundeservice på tlf. 04045 eller sende inn dette skjema

Det er avsender av brev, pakker eller gods som normalt bør sette frem en reklamasjon.


Behandlingstid:

Vanlig behandlingstid på en klage er innen 14 dager. Behandlingstiden kan  variere i forhold til hvilken  tjeneste og hva klagen gjelder.

 

Force majeure:
Force majeure er uforutsette hendelser som ikke kan avverges. Dette er for eksempel: brann, krigsutbrudd, naturkatastrofer, streik, ras og vær som hindrer oppfyllelsen av en kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil brev, pakker og gods som blir forsinket  på grunn av ras, storm eller stengte veier komme inn under force majeure.

 

Grov uaktsomhet:
Med grov uaktsomhet mener vi at noen med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår.

 

Følgeskade:
Følgeskade er en skade eller konsekvens som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse vurderes som en følgeskade.

Faktura og betaling

 

Endring eller feil på faktura:
Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen.

Endring av betalingsfristen:
Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser.

Kopi av faktura:
Du finner kopi av dine fakturaer for pakker, stykk- og partigods nasjonalt i Mybring. I Min Post  finner du fakturaene for post og reklame. Ønsker du å få dette tilsendt kan du ta kontakt med kundeservice på epost: bringfaktura@bring.com eller telefon: 04045.

Mottatt purring på faktura:
Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen er oppgitt på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen. Ikke originalfakturaen.

Kreditering av faktura:
Vanligvis utsteder vi en kreditnota. Om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045.

Ønsker samlefaktura:
Ønsker du å få samlefaktura, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045

eFaktura
For brev, reklame, pakke tilbyr vi, i tillegg til faktura pr. post:
 
• E2B - eFaktura via meldingsformidling på e2b 3.3. format
• EHF – eFaktura via aksesspunkt
• Faktura på PDF i Digipost
• eFaktura kan sendes til alle som bruker Basware - med noen begrensninger.

Fortolling E2B - eFaktura og  EHF – eFaktura via aksesspunkt tilbys ikke.

Faktura kan også mottas som PDF i Digipost .

For Stykk- og Partigods Nasjonalt tilbyr vi eFaktura til alle våre bedriftskunder.

eFaktura passer for bedrifter som mottar mange fakturaer fra oss, og gir din bedrift mulighet for å motta fakturainformasjon på EDI som er tilpasset ditt økonomisystem.  

Faktura på epost:
Bring tilbyr faktura på Smartmail til kunder som kjøper Stykk- og Partigods Nasjonalt. Smartmail innebærer at du får en epost med lenke til din faktura. Dersom lenken ikke aktiveres innen 5 dager blir fakturaen sendt per post.

Kopi av faktura for pakketjenester og Stykk- og Partigods Nasjonalt finner du i Mybring. Kopi av faktura for post og reklame finner du i Min Post.

Faktura i PDF i Digipost Bruker din virksomhet Digipost eller registrer konto her, kan du motta faktura fra Posten Norge AS digitalt (i PDF). I Digipost kan du be om mailvarsling om mottak av ny post i den digitale postkassen.

Autogiro:
Vi tilbyr dessverre ikke autogiro. 

Kontoutskrift:
Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med kundeservice på epost: bringfaktura@bring.com eller telefon: 04045. Du kan også bestille kontoutskrifter for post og reklame i Min Post.