Aktuelt nå

Forsinket fremsending av Bedriftspakke ekspress o/natt og A-post til Sogn og Fjordane

Pågående oppgradering av en rekke tuneller og nattestenging av E-39 mellom Knarvik og Oppedal får konsekvenser for utkjøring/levering av Bedriftspakke ekspress og A-post. Bedriftspakke ekspress og A-post til store deler av Sogn og Fjordane får inntil 1 dag lengre fremsendingstid.

Følgende postnummer vil bli berørt:
- Fra postnummer 0000-9999
- Til postnummer 6800-6847, 6893-6899 og 6900-6999
Vedlikeholdsperioden er forventet å vare frem til 2020. Garantitiden for Bedriftspakke ekspress o/natt suspenderes i samme periode.

 

Sommertrafikk Pakker og Gods

Transporttider for Pakker og Gods (Bedriftspakker og Stykk- og Partigods Nasjonalt) vil i ukene 28 – 32 ha ordinær fremføringstid. Unntaket er i volumsvake områder hvor det kan tilkomme + 1 dag i fremføringen.

Vi beklager ulempene til våre kunder hvor det kan oppstå forsinkelser i henhold til fremsendingstider.

Endringer i Postens tjenester i 2016

Det sendes flere pakker, men stadig færre brev. Fra 2016 åpnes postmarkedet for full konkurranse.

Vi tilpasser oss bl.a. med å slutte å distribuere brev på lørdager. Her kan du finne de mest stilte spørsmålene i forbindelse med dette, med tilhørende svar.

Driftsmeldinger

  • Forsinket fremsending/utlevering av Bedriftspakke ekspress til Sandnessjøen lørdag 25. juni.

    På grunn av asfaltering av rullebane på Sandnessjøen lufthavn lørdag 25. juni, vil Sandnessjøen lufthavn være stengt. Dette får konsekvenser for fremsending av Bedriftspakker ekspress med planlagt utlevering nevnte lørdag. Pakker til adresser tilhørende postnummer 8800-8899 vil i stedet fremsendes/utleveres påfølgende mandag.

     

    Tidsgarantien for Bedriftspakke ekspress med utlevering lørdag 25. juni suspenderes.   

  • Forsinkelse til Ålesund og Molde

    En del Klimanøytrale servicepakker og Parti- og Stykkgods til Ålesund (postnummer 6000-6299 + 6700-6799) samt B post til  Molde (postnummer: 6000-6699) bli inntil 1 dag forsinket.

    Årsak: Innstilt tog sent på kvelden.

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

  • Forsinkelse til Narvik, Tromsø og Alta.

    En del  Bedriftspakker, Klimanøytrale servicepakker, Stykk og partigods til Narvik, Tromsø og Alta (postnummer: 8400-8599, 9000-9999) vil bli inntil 1 dag forsinket.

    Årsak: Togforsinkelse på grunn av banearbeid og bruddpå kjøreledning.

    Vi beklager ulempene dette medfører for våre kunder.

  • Forsinket fremsending av Bedriftspakke ekspress o/natt og A-post til Sogn og Fjordane.

    Pågående oppgradering av en rekke tuneller og nattestenging av E-39 mellom Knarvik og Oppedal får konsekvenser for utkjøring/levering av BPX pakker og A-post. Bedriftspakke ekspress og A-post til store deler av Sogn og Fjordane får inntil 1 dag lengre fremsendingstid.

     Følgende postnummer vil bli berørt

    • Fra postnummer 0000-9999
    • Til postnummer 6800-6847, 6893-6899 og 6900-6999

     Vedlikeholdsperioden er forventet å vare frem til 2020. Garantitiden for Bedriftspakke ekspress o/natt suspenderes i samme periode.

    Vi beklager ulempene dette medfører for dere og vi gjør det vi kan for at konsekvensene blir minst mulig.

  • Oppdatert info angående stengt E-16 mellom Voss og Bergen.

    Veien er nå åpen igjen og trafikken går som normalt. Pakker, Stykkgods og brev fremsendes i henhold til rutetabell/fremsendinstider. 

Reklamasjon og klager

Levere reklamasjon og klager

For raskest mulig behandling av din reklamasjon er det best å kontakte avdelingen for tjenesten du ønsker å reklamere på. Telefonnummer og epost finner du øverst.

Dersom du er usikker på hvor du skal sende henvendelsen din kan du kontakte kundeservice på tlf. 04045 eller sende inn dette skjema.

Det er avsender av brev, pakker eller gods som normalt bør sette frem en reklamasjon.

Behandlingstid

Vanlig behandlingstid på en klage er innen 14 dager. Behandlingstiden kan  variere i forhold til hvilken  tjeneste og hva klagen gjelder. 

Force majeure

Force majeure er uforutsette hendelser som ikke kan avverges. Dette er for eksempel: brann, krigsutbrudd, naturkatastrofer, streik, ras og vær som hindrer oppfyllelsen av en kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil brev, pakker og gods som blir forsinket  på grunn av ras, storm eller stengte veier komme inn under force majeure. 

Grov uaktsomhet

Med grov uaktsomhet mener vi at noen med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår. 

Følgeskade

Følgeskade er en skade eller konsekvens som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse vurderes som en følgeskade.

Faktura og betaling

Endring eller feil på faktura

Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen.

Endring av betalingsfristen

Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser.

Kopi av faktura

Du finner kopi av dine fakturaer for pakker, stykk- og partigods nasjonalt i Mybring. I Min Post  finner du fakturaene for post og reklame. Ønsker du å få dette tilsendt kan du ta kontakt med kundeservice på epost  eller telefon: 04045.

Mottatt purring på faktura

Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen er oppgitt på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen. Ikke originalfakturaen.

Kreditering av faktura

Vanligvis utsteder vi en kreditnota. Om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045.

Ønsker samlefaktura

Ønsker du å få samlefaktura, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045

eFaktura

For brev, reklame, pakke tilbyr vi, i tillegg til faktura pr. post:
 
• E2B - eFaktura via meldingsformidling på e2b 3.3. format
• EHF – eFaktura via aksesspunkt
• Faktura på PDF i Digipost
• eFaktura kan sendes til alle som bruker Basware - med noen begrensninger.

Fortolling E2B - eFaktura og  EHF – eFaktura via aksesspunkt tilbys ikke.

Faktura kan også mottas som PDF i Digipost .

For Stykk- og Partigods Nasjonalt tilbyr vi eFaktura til alle våre bedriftskunder.

eFaktura passer for bedrifter som mottar mange fakturaer fra oss, og gir din bedrift mulighet for å motta fakturainformasjon på EDI som er tilpasset ditt økonomisystem.  

Faktura på epost

Bring tilbyr faktura på Smartmail til kunder som kjøper Stykk- og Partigods Nasjonalt. Smartmail innebærer at du får en epost med lenke til din faktura. Dersom lenken ikke aktiveres innen 5 dager blir fakturaen sendt per post.

Kopi av faktura for pakketjenester og Stykk- og Partigods Nasjonalt finner du i Mybring. Kopi av faktura for post og reklame finner du i Min Post.

Faktura i PDF i Digipost Bruker din virksomhet Digipost eller registrer konto her, kan du motta faktura fra Posten Norge AS digitalt (i PDF). I Digipost kan du be om mailvarsling om mottak av ny post i den digitale postkassen.

Autogiro

Vi tilbyr dessverre ikke autogiro. 

Kontoutskrift

Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med kundeservice på epost: bringfaktura@bring.com eller telefon: 04045. Du kan også bestille kontoutskrifter for post og reklame i Min Post.