Pakke i postkassen

Send pakker opptil 5 kg rett til postkassen, og la dine kunder få varene rett hjem. Perfekt for deg som driver netthandel.

  • Komfortabelt - dine kunder får varene hjem i postkassen
  • Billig - smart løsning for deg som sender mange småpakker
  • Trygt - mulighet for ekstra sporing med RFID-etikett

Pakke i postkassen er en enkel og rimelig løsning når du skal sende små pakker i et format som passer i postkassen. Du får sporing og varsling når strekkoden skannes, og med RFID kan du også tilby dine kunder ekstra sporing og varsling.

Mann henter pakke fra postkassen.

Hva koster det?

Slik finner du prisen

Fraktprisen er basert på geografisk avstand fra deg til din mottaker (min. 1 sone og maks. 8 soner) og vekt på pakken. Sporing er inkludert i fraktprisen.

Pristillegg:
Pakker som er for store for postkassen hentes på postkontor eller post i butikk. Hentesendinger får et pristillegg per pakke som faktureres avsender. 

Prislister for Pakke i postkassen og tilleggstjenester

Hva må du vite?

Tjenestens spesifikasjoner

Maks vekt: 5 kg

Minimumsmål:

  • Pakken kan ikke være mindre enn 9 x 14 cm
  • Rull: Lengde må være minimum 10 cm. Lengde + diameter + diameter ikke under 17 cm

Maks mål:

  • Lengde maks 45 cm. Lengde + bredde + tykkelse = maks 90 cm
  • Rull: Lengde maks 45 cm. Lengde + diameter + diameter = maks 90 cm
     

    Slik går du frem

  1. 1

    Pakking og emballering

    Emballer i henhold til våre anbefalinger, og påfør pakken vår standardetikett for Pakke i postkassen. Se etikettleverandører. Sporing med RFID forutsetter at du printer etikettene på en godkjent RFID-printer.

  2. 2

    Bestilling og opphenting

    Du bestiller med EDI/TA-leverandør eller i Mybring. Vil du at vi skal hente pakkene, kan vi ordne en henteavtale. Du kan også levere inn pakkene på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk. Når pakkene ankommer brevterminalen, blir de skannet som innlevert.

    Tilby dine kunder enkel retur, sjekk ut våre returløsninger.

  3. 3

    Under transport

    Pakken sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen. Leveringstid er 2-3 virkedager*. Mottaker får melding om at pakken er på vei, og kan spore underveis.

    * Lengre leveringstid til Nord-Norge, se vilkår pkt.12.

  4. 4

    Utlevering og mottak

    Pakken leveres i din kundes postkasse, og kunden varsles via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen mottar kunden også en SMS eller e-post fra oss, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk, med mindre "pose på døren" er valgt. 

Tilleggstjenester

  • Hvis det ikke er plass i postkassen kan sendingen mot et pristillegg leveres i en Pose på døren i stedet for at den sendes til hentested for utlevering. 

    Mottaker vil få en SMS/e-post når sendingen er levert som Pose på døren. 

    Pris fra 01.01.2024: kr. 31

    F.o.m 01.04.2024 vil du som avsender kunne gi mottaker det endelige valget av hvor sendingen skal leveres ut, dersom den ikke kan leveres i postkassen. Dette valget kan mottaker gjøre i et nytt brukergrensesnitt på web, eller i Posten-appen. Her kan mottaker også legge inn leveringsinstruksjoner som hjelper postbudet å finne riktig dør. 

    Hva skal jeg som avsender gjøre? 

    • Dersom du har forhåndsmeldt «Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg: 
      • Hvis du ønsker at mottaker skal kunne velge bort «Pose på døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, og isteden få pakken levert på nærmeste hentested så forhåndsmelder du fortsatt kun VAS 1081.
      • Hvis du ikke ønsker at mottaker skal kunne velge bort «Pose på døren», så forhåndsmelder du både VAS 1081 og VAS 1280 «Reservasjon mot endring». 
    • Dersom du ikke har forhåndsmeldt «Pose på døren» (VAS 1081) har du to valg: 

      • Hvis du ønsker at mottaker selv skal kunne velge «Pose på døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, så gjør du ingen endringer i forhåndsmeldingen. 

      • Hvis du ikke ønsker at mottaker selv skal kunne velge «Pose på døren» som leveringsalternativ for en pakke som ikke kan leveres i postkassen, så forhåndsmelder du VAS 1280 «Reservasjon mot endring». 

    Se vilkår fra 01.04.2024