PickUp Parcel Bulk

For deg som har mer enn 20 pakker å sende, til forskjellige privatpersoner i samme land. Passer fint for deg som driver nettbutikk. Du sparer både tid og penger ved å sende varene dine i en samlet forsendelse. 

  • Kan sendes til Sverige, Danmark og Finland
  • Med sporing
  • Leveres til mottakerens nærmeste valgfrie utleveringssted*
  • Kunden får elektronisk varsel når pakken kan hentes

Du bestiller gjennom Mybring eller EDI, og vi henter pakkene hos deg dersom du har en henteavtale med oss.

Maksvekt per kolli er 20 kg (25 kg i Finland).
Lengden må ikke overstige 200 cm til Finland, resten av verden 150 cm. Lengde + omkrets ikke over 300 cm. 

Print ut godkjente adressekort via EDI, og legg ved nødvendig tolldokumentasjon. Pakkene dine hentes hos deg.  

Forsendelsen kan spores til de fleste land. Fremføringstidene varierer fra hvilket land du ønsker å sende til.

Finn fremføringstidene i din avtale, eller ta kontakt med oss på telefon 04045 for mer informasjon. 

Avhengig av mottakerlandets regler, kommer forsendelsen enten på døren til mottakeren eller utleveres på postkontor.

*Valgfritt hentested forutsetter at avsender har implementert vårt pickup point API.

Pakker som er forsøkt utlevert, eller som skal sendes direkte til postkontor, har hentefrist på minimum 14 dager, og i noen land inntil 4 uker. Er ikke pakken hentet innen fristen, og du ikke har gitt eksplisitt avkall på den i transportetiketten, returneres pakken til deg. Da må det betales listepris for tilsvarende ny pakke til vedkommende land. 

Les vilkår

Bringbud leverer pakker

Hva koster det?

Prisen på bulkforsendelser finner du enklest ved bestilling, eller ved å kontakte oss.

Prisen inkluderer henting, transport og levering til din mottakers postkontor. Eksport- og importdeklarering er også inkludert i prisen.

Du må ha en agent eller et ombud i mottakerlandet som kan stå ansvarlig for toll og moms.

Annen prisinformasjon

Prisene øker med 7,5 % fra 01.12.2023.

Lurt å vite om toll

Skal du sende pakker til utlandet er eksportfortolling alltid inkludert i fraktpris. Korrekt tolldokumentasjon er viktig for å unngå stopp i tollbehandlingen og forsinkelser.

Nedenfor finner du hvilke tolldokumenter som er nødvendig for at pakken din skal komme raskest mulig frem til din mottaker: 

Importdeklarering belastes mottaker/importør unntatt i Sverige og Tyskland. Trenger du hjelp til å fylle ut tolldokumentene, kan du gå inn på fortollingsdokumenter

Tilleggstjenester

  • Passer bra for deg som vil sikre deg full erstatning ved skade eller tap av dine forsendelser.

    Forsikringen gjelder forsendelser av alle typer tillatt gods, unntatt:

    • mobiltelefoner
    • vin
    • sprit
    • kjøle-, fryse- og ferskvarer
    • skadde varer

    Forsendelse til eller fra Iran, Irak og Afghanistan kan ikke forsikres.
    Ønsker du en helårsforsikring, kan dette ordnes med din selger over telefon.
    Du kan forsikre hver pakke inntil 100 000 NOK og hvor pall opp til 1 000 000 NOK.


    Priser fra 01.12.2023:


    Pakke

    Europa: 175,-
    Resten av verden: 239,-


    Pall

    Europa: Fra 01.12.2023: 0,2% av forsikringsverdien fra – minimum 584,-.
    Resten av verden: ikke aktuelt – kan kun kombineres med Parcel og Pallet produkter.
    Gjelder for: Business Parcel, Business Parcel Return, Business Parcel Bulk, Business Parcel Return Bulk, Business Pallet, Business Pallet Return, PickUp Parcel, PickUp Parcel Return, PickUp Parcel Bulk, PickUp Parcel Return Bulk, Home Delivery Parcel.


    Les mer om forsikring

  • Gir deg mulighet til å fortelle mottakerne dine at pakken er på vei, og hvor og når leveransen vil finne sted. Tjenesten gjelder kun til Danmark .

    Denne tilleggstjenesten gir deg mulighet til å fortelle mottakerne dine at pakken er på vei, og hvor og når leveransen vil finne sted. Ved å angi mottakerens mobilnummer sender vi en SMS, i stedet for en tradisjonell hentemelding, med informasjon om at pakken er levert på postkontoret. Dette gir kunden er smidigere henteopplevelse. Når pakken leveres til mottakerens dør, forteller meldingen når leveransen kommer til å skje. 

    Gjelder for: Business Parcel Bulk, Business Pallet, PickUp Parcel Bulk

  • Dine private mottakere får pakkene levert direkte hjem på døren. Gjelder for: PickUp Parcel Bulk

  • Forsendelser får ikke inneholde farlig gods med unntak av begrensede mengder farlig gods (Limited Quantities). Kunden skal alltid følge og varsle Bring i henhold til Brings gjeldende instruksjoner. Bring håndterer forsendelser som inneholder begrensede mengder farlig gods i henhold til gjeldende regelverk (ADR/RID/IMDG-koden). Kunden er ansvarlig for å følge gjeldende regelverk som blant annet omfatter innhold, emballasje og merking. For informasjon om og definisjon av begrenset mengde farlig gods samt gjeldende regelverk, se Direktoratet for samfunnssikkerhets og beredskap.

    Tilleggstjenesten Limited Quantities er ikke tilgjengelig i kombinasjon med tilleggstjenestene Flex Delivery og Express samt Express Nordic 0900-tjenestene.

    Spesielle regler for emballasje gjelder ved transport av begrensede mengder farlig gods.

    Avsender er ansvarlig for å kontrollere at forsendelsene ikke inneholder noe som er i mot bestemmelsene i avsnittene Forbudt innhold og i dette avsnittet begrensede mengder farlig gods og skal erstatte Bring eller annen skadelidende for skade som skjer som følge av at kunden ikke overholder disse bestemmelser.

  • Pakken din leveres selv om mottakeren din ikke er til stede og kan kvittere for forsendelsen. Tjenesten gjelder kun i Danmark og Sverige.

    Vi kan levere pakken din selv om mottakeren din ikke er til stede og kan kvittere for forsendelsen. Du avgir en alternativ leveringsplass på transportetiketten, for eksempel ”Forsendelsen plasseres under trappen”.

    Når mottakeren ikke er til stede ved leveransen, følger sjåføren alternative henvisninger. Dermed slipper mottaker å hente pakken på en annen adresse – noe som fremskynder leveransen. Tjenesten er gratis, og gjelder kun i Danmark og Sverige. Den krever at du har mulighet til å bestille via EDI, og at du inngår en tilleggsavtale med selgeren din.

    Gjelder for: Business Parcel Bulk, Business Pallet, PickUp Parcel Bulk.

  • Med denne tjenesten kan du sende all fortollingsinformasjon elektronisk gjennom EDI. Informasjonen og forsendelsene dine vil alltid havne på rett plass til rett tid.

    Alt du trenger å gjøre, er å sende informasjonen i din handelsfaktura i en fil til oss, samtidig som forsendelsen blir hentet hos deg. EDI-filen sendes videre, slik at varene dine kan fortolles innen de ankommer mottakerlandet. Derifra sendes varene raskt ut til dine mottakere.

    Du kan få mer informasjon om tilleggstjenesten, eller tolldokumentasjon generelt, dersom du kontakter selgeren din.

    Gjelder for: PickUp Parcel Bulk og Home Delivery Parcel

  • Passer for deg som ønsker at dine kunder skal kunne returnere pakkene kostnadsfritt fra Danmark, Finland og Sverige.