Glow – enkel bestilling og sporing av leveranser

En innovativ logistikkplattform med fokus på mottakeropplevelsen. Glow er vårt egenutviklede system for transportplanlegging som vi i dag bruker i mange av tjenestene våre over hele Norden. Med Glow kan du bestille og spore leveransene dine hele veien fra henting til levering.

Grønn illustrasjon av en hånd som holder en mobil med et kart på skjermen

I Glows brukergrensesnitt kan du blant annet bestille og spore budleveranser. Les mer om hvordan du bestiller bud i Glow, eller gå direkte til innloggingssiden.

Logg inn i Glow

Transparens gjennom hele leveransen

Kjernen i Glows funksjonalitet bygger på sporing i sanntid. Informasjon om hvor leveransen befinner seg er, tilgjengelig for alle brukere, hele tiden. Leveransen kan spores når som helst under transporten av deg som avsender, av mottakeren og av kjørekontoret som planlegger rutene.

GLOW-grensesnitt og kartvisning
Informasjon om leveransen er tilgjengelig for deg som avsender, for mottakeren og for kjørekontoret.

Mottakeren blir varslet om planlagt leveringstid på forhånd, og avhengig av tjenesteegenskapene kan det være mulig å endre både dato og klokkeslett. Når leveransen har startet, får mottakeren oppdateringer underveis. Både du og mottakeren kan når som helst gå inn og se på kartet hvor på ruten sjåføren befinner seg, og hvor mange stopp som er igjen. Når mottakeren er sjåførens neste stopp, sendes det en oppdatering med nøyaktig leveringstidspunkt.

Når leveransen er utført, kan du som avsender få en bekreftelse på at alt har gått som det skal.

Av en logistikkaktør for en logistikkaktør

Nøkkelen til et velfungerende transportplanleggingssystem er god forståelse av prosessene og produksjonen bak. Glow er utviklet med utgangspunkt i vår lange erfaring med både kundebehov og prosesskunnskap. Den første implementeringen skjedde i Norge i 2018, og siden den gang har systemet blitt rullet ut i hele Norden.

bud bygg
Bred erfaring med leveranser gjør at vi hele tiden kan utvikle nye relevante funksjoner.

Utviklingsteamet bak Glow jobber etter en fleksibel arbeidsmåte, og det rulles ut nye funksjoner hver dag. Tett kontakt mellom utviklere og andre deler av organisasjonen gjør at problemer og muligheter identifiseres og løses raskt.

Kunden i sentrum

I dag er leveransen en stor del av kundens totale opplevelse med deg som leverandør, og lav forutsigbarhet og omtrentlige leveringstider beskrives ofte som en kilde til irritasjon hos mottakere. Transparensen i Glow gir kundene større mulighet til å planlegge dagen sin og gjør det lettere for kundeservice å svare på de spørsmålene som kommer inn.

glow sporing mobil
Kunden kan når som helst se hvor leveransen befinner seg.

På Motek, som leverer kvalitetsverktøy til byggebransjen, så man tidlig et stort potensial i Glow.

Dette vil løse flere av de største utfordringene våre. Det kan være krevende å få oversikt på en stor byggeplass, og det kan føre til at leveransene enten havner på feil sted eller hos feil person. Med et digitalt grensesnitt som gir alle involverte korrekt informasjon kan vi være helt sikre på at alt går som det skal.

Geir-Ove Briksdal, Distribution Manager i Motek

Lett å komme i gang

I dag bruker vi Glow blant annet til bud- og hjemleveringstjenester. Avhengig av hvilken løsning som passer leveransene dine, kan du komme i gang med et par enkle tastetrykk her og nå, eller integrere løsningen med andre systemer du har, for å få en mer automatisert løsning.

Har du handlet budtjenester fra oss tidligere, trenger du bare å registrere en konto for å komme i gang i Glow. Hvis du trenger hjelp til å sette opp en kundekonto, er det bare å ta kontakt. Det er ikke noe som heter maksimalt volum, og du kan begynne å sende ut bud med en gang.

Vil du vite mer?

Ta kontakt med oss hvis du vil vite mer om mulighetene med Glow eller våre bud- og hjemleveringsløsninger.

Del artikkel