Aktuelt nå

Forsinkelser kan oppstå grunnet militærøvelsen Trident Juncture 2018

NATO og Norge skal holde militærøvelsen Trident Juncture 2018 fra oktober til slutten av november 2018. Til tider kan det bli store belastninger på veinettet som kan medføre redusert fremkommelighet og forsinkelser i biltrafikken. Strekninger som er spesielt utsatt er Oslo-Trondheim og Oslo-Møre, nordre Akershus, samt Hedmark og Oppland.

For din bedrift betyr dette:
Det kan bli 1 dag ekstra forsendelsestid til og fra følgende postnummer:
• Møre postnummer 6000-6799
• Trøndelag postnummer 7000-7999 og 8900-8999
• Hedmark og Oppland postnummer 2000-2999

For mer informasjon om øvelsene og hvordan trafikkbildet vil se ut, se på Forsvarets side her

Følg med på bring.no/kundeservice, der vil det bli lagt ut informasjon hvis forsinkelser oppstår.

Pakkeproduksjon flytter til ny terminal på Borgeskogen

Bring har bygget ett nytt logistikksenter på Borgeskogen som vil effektivisere logistikken i Vestfold og Telemark

24. september er vi samlokalisert på den nye terminalen på Borgeskogen 57G, vi har da flyttet fra to lokasjoner som var på Borgeskogen 63 og Borgeskogen 65. I en innkjøringsperiode kan det oppstå forsinkelser, vi håper på forståelse fra dere og beklager de ulemper dette kan medføre. Vi vil gjøre alt vi kan for at logistikken skal gå som normalt.

Følg med på kundeservice for mer informasjon og oppdatert drifts informasjon.

Driftsmeldinger

  • Forsinkelser i fremsendingen av pakker og gods til Narvik, Tromsø og Alta i uke 39

    På grunn av banearbeid mellom Borlange – Ludvika i Sverige og nye rutetider på togene Oslo-Narvik, må det påregnes inntil 1 dag forsinkelser på pakker og gods fra Sør Norge til henholdsvis Narvik, Tromsø og Alta.

     

    Forsinkelsen gjelder for pakker og gods fra/til følgende steder

    ·         fra postnummer      0000-5999 og 6800-6999

    ·         til postnummer       8300-8599 og 9000-9999

     

    Fra og med mandag uke 40 vil togtrafikken mellom Oslo og Narvik gå som normalt.

  • Forsinkelser på biler og tog til og fra Bergen på grunn av uvær.

    En del Bedriftspakker, Klimanøytrale Servicepakker, Stykk- og Partigods til og fra Bergen(Postnummer 5000 - 5399, 5600 - 5699, 5700 - 5799, 5800 - 5999, 6924 - 6929, 6949) vil bli et døgn forsinket.


    Vi beklager ulempene dette medfører våre kunder.

Se alle driftsmeldinger

Reklamasjon og klager

Kontakt oss om reklamasjon ved å sende inn dette skjemaet eller ringe oss på telefon 04045.

Behandlingstiden varierer i forhold til hvilken  tjeneste og hva klagen gjelder, men er som regel innen 14 dager. 

Ved etterspørsel eller skade på brev, pakker eller gods er det normalt avsender som setter frem reklamasjonen.

Force majeure

Force majeure er uforutsette hendelser som ikke kan avverges. Dette er for eksempel: brann, krigsutbrudd, naturkatastrofer, streik, ras og vær som hindrer oppfyllelsen av en kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil brev, pakker og gods som blir forsinket  på grunn av ras, storm eller stengte veier komme inn under force majeure. 

Grov uaktsomhet

Med grov uaktsomhet mener vi at noen med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår. 

Følgeskade

Følgeskade er en skade eller konsekvens som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse vurderes som en følgeskade.

Faktura og betaling

Endring eller feil på faktura

Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen.

Endring av betalingsfristen

Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser.

Kopi av faktura

Du finner kopi av dine fakturaer for pakker, stykk- og partigods nasjonalt i Mybring. I Min Post  finner du fakturaene for post og reklame. Ønsker du å få dette tilsendt kan du ta kontakt med kundeservice på epost  eller telefon: 04045.

Mottatt purring på faktura

Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen er oppgitt på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen. Ikke originalfakturaen.

Kreditering av faktura

Vanligvis utsteder vi en kreditnota. Om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045.

Ønsker samlefaktura

Ønsker du å få samlefaktura, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045

eFaktura

For brev, reklame, pakke tilbyr vi, i tillegg til faktura pr. post:
 
• E2B - eFaktura via meldingsformidling på e2b 3.3. format
• EHF – eFaktura via aksesspunkt
• Faktura på PDF i Digipost
• eFaktura kan sendes til alle som bruker Basware - med noen begrensninger.

Fortolling E2B - eFaktura og  EHF – eFaktura via aksesspunkt tilbys ikke.

Faktura kan også mottas som PDF i Digipost .

For Stykk- og Partigods Nasjonalt tilbyr vi eFaktura til alle våre bedriftskunder.

eFaktura passer for bedrifter som mottar mange fakturaer fra oss, og gir din bedrift mulighet for å motta fakturainformasjon på EDI som er tilpasset ditt økonomisystem.  

Faktura på epost

Bring tilbyr faktura på Smartmail til kunder som kjøper Stykk- og Partigods Nasjonalt. Smartmail innebærer at du får en epost med lenke til din faktura. Dersom lenken ikke aktiveres innen 5 dager blir fakturaen sendt per post.

Kopi av faktura for pakketjenester og Stykk- og Partigods Nasjonalt finner du i Mybring. Kopi av faktura for post og reklame finner du i Min Post.

Faktura i PDF i Digipost Bruker din virksomhet Digipost eller registrer konto her, kan du motta faktura fra Posten Norge AS digitalt (i PDF). I Digipost kan du be om mailvarsling om mottak av ny post i den digitale postkassen.

Autogiro

Vi tilbyr dessverre ikke autogiro. 

Kontoutskrift

Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med kundeservice på epost: bringfaktura@bring.com eller telefon: 04045. Du kan også bestille kontoutskrifter for post og reklame i Min Post.