Aktuelt nå

Midlertidige merkostnader for stykk og partigods er deaktivert fra og med mandag 9. april, se nedenfor.

Midlertidige merkostnader for stykk- og partigods Vår underleverandør Cargo Net vil en periode fremover ikke kunne levere sitt togtilbud som normalt. Vi må derfor transportere med bil på strekninger vi normalt benytter tog. Det medfører belasting av «merkostnader ved endret produksjon» for våre stykk- og partigods tjenester fra 9. mars. Disse kostnadene vil komme på sendinger som går i mellom følgende terminaler: Oslo, Fredrikstad, Drammen, Stokke, Kongsvinger eller Hamar - og til /fra terminalene Stavanger, Bergen eller Trondheim. Merkostnader belastes ved at frakten økes med 1 sone. Beløpet legges i frakten og gjelder frem til togene er i normal drift. Vi henviser ellers til vår Transportguide, pkt 2.1.3.

NYE PRISER Prisene for pakker og gods endres fra 01.12.2017, prisene for posttjenester endres fra 01.01.2018. Her finner du oversikten over tjenester som endrer priser.

A- OG B-POST FORSVINNER Fra og med 1. januar 2018 leveres all adressert post på 2 dager i Norge. Til utlandet må posten merkes med Priority for at den skal bli sendt fram på raskeste måte. Les mer om Post 2018

Driftsmeldinger

  • Forsinkelser i fremsending av Pakker, Stykk- og Partigods til/fra Sør Norge til Nord Norge

    På grunnet flom og ras på Nordlandsbanen mellom Mosjøen og Mo i Rana må det påregnes forsinkelser på inntil 1 dag for Pakker og Stykk- og Partigods fra/til følgende postnummer:

     

    Fra postnummer 0000-7999 til postnummer 8000-8899, 9000-9499

    Fra postnummer 8000-8899, 9000-9999 til postnummer 7000-7999, 8900-8999

    Fra postnummer 8000-8899 til postnummer 0000-6999   

     

    Foreløpig informasjon fra Bane Nord er at forsinkelense vil vare frem til og med fredag 27.april.

    Informasjon oppdateres ved endring av konsekvenser.

  • Forsinkelser i fremsending av pakker og gods grunnet veiarbeid på E 39 i området Litlabø på strekningen Stavanger – Leirvik

    I perioden 20.april – 4.mai 2018 vil Bedriftspakker, Bedriftspakke ekspress og Stykkgods bli inntil 1 dag forsinket utkjørt fra/til følgende postnummer:

     

    Fra postnummer             4500-4999

    Til postnummer               5000-5399, 5600-5999

     

    Tidsgarantien for Bedriftspakke ekspress suspenderes i samme periode.

  • Tog forsinkelser til Narvik og Kiruna i uke 15.

    På grunn av innstilte tog på strekningen Oslo – Narvik/Kiruna - Oslo må det påregnes forsinkelser i fremsending av pakker og Stykkgods.

    Årsak er er banearbeid på ARE strekningen i Sverige. 

    Vi beklager ulempene dette medfører våre kunder.

Se alle driftsmeldinger

Reklamasjon og klager

Kontakt oss om reklamasjon ved å sende inn dette skjemaet eller ringe oss på telefon 04045.

Behandlingstiden varierer i forhold til hvilken  tjeneste og hva klagen gjelder, men er som regel innen 14 dager. 

Ved etterspørsel eller skade på brev, pakker eller gods er det normalt avsender som setter frem reklamasjonen.

Force majeure

Force majeure er uforutsette hendelser som ikke kan avverges. Dette er for eksempel: brann, krigsutbrudd, naturkatastrofer, streik, ras og vær som hindrer oppfyllelsen av en kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil brev, pakker og gods som blir forsinket  på grunn av ras, storm eller stengte veier komme inn under force majeure. 

Grov uaktsomhet

Med grov uaktsomhet mener vi at noen med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår. 

Følgeskade

Følgeskade er en skade eller konsekvens som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse vurderes som en følgeskade.

Faktura og betaling

Endring eller feil på faktura

Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen.

Endring av betalingsfristen

Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser.

Kopi av faktura

Du finner kopi av dine fakturaer for pakker, stykk- og partigods nasjonalt i Mybring. I Min Post  finner du fakturaene for post og reklame. Ønsker du å få dette tilsendt kan du ta kontakt med kundeservice på epost  eller telefon: 04045.

Mottatt purring på faktura

Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen er oppgitt på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen. Ikke originalfakturaen.

Kreditering av faktura

Vanligvis utsteder vi en kreditnota. Om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045.

Ønsker samlefaktura

Ønsker du å få samlefaktura, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045

eFaktura

For brev, reklame, pakke tilbyr vi, i tillegg til faktura pr. post:
 
• E2B - eFaktura via meldingsformidling på e2b 3.3. format
• EHF – eFaktura via aksesspunkt
• Faktura på PDF i Digipost
• eFaktura kan sendes til alle som bruker Basware - med noen begrensninger.

Fortolling E2B - eFaktura og  EHF – eFaktura via aksesspunkt tilbys ikke.

Faktura kan også mottas som PDF i Digipost .

For Stykk- og Partigods Nasjonalt tilbyr vi eFaktura til alle våre bedriftskunder.

eFaktura passer for bedrifter som mottar mange fakturaer fra oss, og gir din bedrift mulighet for å motta fakturainformasjon på EDI som er tilpasset ditt økonomisystem.  

Faktura på epost

Bring tilbyr faktura på Smartmail til kunder som kjøper Stykk- og Partigods Nasjonalt. Smartmail innebærer at du får en epost med lenke til din faktura. Dersom lenken ikke aktiveres innen 5 dager blir fakturaen sendt per post.

Kopi av faktura for pakketjenester og Stykk- og Partigods Nasjonalt finner du i Mybring. Kopi av faktura for post og reklame finner du i Min Post.

Faktura i PDF i Digipost Bruker din virksomhet Digipost eller registrer konto her, kan du motta faktura fra Posten Norge AS digitalt (i PDF). I Digipost kan du be om mailvarsling om mottak av ny post i den digitale postkassen.

Autogiro

Vi tilbyr dessverre ikke autogiro. 

Kontoutskrift

Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med kundeservice på epost: bringfaktura@bring.com eller telefon: 04045. Du kan også bestille kontoutskrifter for post og reklame i Min Post.