Aktuelt nå

Ustabilitet i Post nettbutikkene

Vedlikehold av nettbutikken kan for tiden forårsake ustabilitet for bl.a. innbetalinger til frankeringsmaskin og bestilling av frimerker. Det jobbes med å løse feilen.

Vi gjennomfører strukturelle endringer for Stykk- og partigods

Terminalpunkt 5800 Sogndal legges ned i fra 1. desember 2018. Innlevering og utlevering vil, som i dag, skje på Bring i Førde.

Kunder som har kundenummer tilknyttet 5800 Sogndal vil få overført kundenummeret sitt til terminalpunkt 6800. Nytt kundenummer blir på formen: «6800-nummer». Berørte Mybring-brukere får tilgang til sitt nye kundenummer, med samme rettigheter som i dag, men må selv sette opp rapport-abonnement og på andre måter tilpasse bruker profilen sin. 

Omleggingen er strukturell, og påvirker ikke framføringstid.

Driftsmeldinger

  • Forsinkelser i fremsendingen av pakker og gods mellom Østlandet og Vestlandet

    På grunn av dårlig vær og kolonnekjøring/stengte veier på flere av fjellovergangene mellom Østlandet og Vestlandet/Møre må det påregnes forsinkelser i fremsending/utkjøring av pakker og Stykkgods fra/til kunder i Rogaland, Hordaland, Sogn og Fjordane og Møre. I tillegg er vil det være problemer med fremkommelighet på flere av Riks- og Fylkesveiene på Vestlandet.

     

    Flesland lufthavn Bergen er midlertidig stengt og Bedriftspakke ekspress fra postnummer 6000-9999 til postnummer 5000-5399 og 5600-5999 vil bli inntil en dag forsinket utkjørt.  

  • Forsinkelser til og fra Longyearbyen(Svalbard) 10.01.2019.

    Postsendinger til og fra Longyearbyen (Postnummer 9171-9179) blir 1 døgn forsinket på grunn av uvær.

     

    Vi beklager ulempene dette medfører våre kunder.

Se alle driftsmeldinger

Reklamasjon og klager

Kontakt oss om reklamasjon ved å sende inn dette skjemaet eller ringe oss på telefon 04045.

Behandlingstiden varierer i forhold til hvilken  tjeneste og hva klagen gjelder, men er som regel innen 14 dager. 

Ved etterspørsel eller skade på brev, pakker eller gods er det normalt avsender som setter frem reklamasjonen.

Force majeure

Force majeure er uforutsette hendelser som ikke kan avverges. Dette er for eksempel: brann, krigsutbrudd, naturkatastrofer, streik, ras og vær som hindrer oppfyllelsen av en kontraktsforpliktelse.

For eksempel vil brev, pakker og gods som blir forsinket  på grunn av ras, storm eller stengte veier komme inn under force majeure. 

Grov uaktsomhet

Med grov uaktsomhet mener vi at noen med vilje forårsaker en skade eller kan bebreides i forhold til skaden som oppstår. 

Følgeskade

Følgeskade er en skade eller konsekvens som oppstår som følge av en annen hendelse. For eksempel vil merkostnader som oppstår som følge av en forsinkelse vurderes som en følgeskade.

Faktura og betaling

Endring eller feil på faktura

Er det feil på fakturaen din finner du kontaktinformasjon på fakturaen.

Endring av betalingsfristen

Vi endrer normalt ikke betalingsfrister. Eneste unntak er dersom det er fremsatt reklamasjon. Les mer om våre generelle betalingsbetingelser.

Kopi av faktura

Du finner kopi av dine fakturaer for pakker, stykk- og partigods nasjonalt i Mybring. I Min Post  finner du fakturaene for post og reklame. Ønsker du å få dette tilsendt kan du ta kontakt med kundeservice på epost  eller telefon: 04045.

Mottatt purring på faktura

Har du mottatt en feil purring, vennligst ta kontakt med oss så raskt som mulig. Kontaktinformasjonen er oppgitt på purringen. Er purringen korrekt, vennligst benytt betalingsinformasjonen oppgitt på purringen. Ikke originalfakturaen.

Kreditering av faktura

Vanligvis utsteder vi en kreditnota. Om kreditert faktura allerede er innbetalt, legger vi beløpet på reskontro. Ønsker du en utbetaling, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045.

Ønsker samlefaktura

Ønsker du å få samlefaktura, ta kontakt med din kontaktperson eller ring oss på 04045

eFaktura

Bring tilbyr følgende fakturakanaler på alle tjenester:

  • E2B - eFaktura via meldingsformidling på e2b 3.3. format
  • EHF - eFaktura via aksesspunkt
  • Digipost - Faktura på PDF i Digipost. Bruker din virksomhet Digipost eller registrer konto der, kan du motta faktura fra oss digitalt (i PDF), med mulighet til epost-varsling.
  • Epost - Faktura på PDF via epost
  • EDI (1 til 1 oppkobling) på transportformat – tilbys på transportrelaterte tjenester

Kopi av alle faktura og kreditnota finner du i Mybring.

Autogiro

Vi tilbyr dessverre ikke autogiro. 

Kontoutskrift

Ønsker du tilsendt kontoutskrift ta kontakt med kundeservice på epost: bringfaktura@bring.com eller telefon: 04045. Du kan også bestille kontoutskrifter for post og reklame i Min Post.