Magasinet

Vi gir deg verktøyene du trenger for å utvikle forretningen din.

Her finner du artikler til innsikt og inspirasjon.

Få innsikt og kunnskap om nye muligheter

Ny teknologi for trafikksikkerhet

Setter blindsonekameraer på lastebilene.

Løser tidskritisk transport

Tid og temperatur er avgjørende når Bring frakter for Lofotprodukt AS.

Fra hest til hydrogen

Innovasjon har fått posten frem i 372 år.

Slik økte Dyrekassen bestillingene med 286 prosent

Da Dyrekassen.no åpnet muligheten for hjemlevering til alle sine kunder, eksploderte antall bestillinger. På litt over ett år gikk ordrene opp fra 866 til 3344 – en økning på over 286 prosent.

Inn med pakker, ut med avfall

Skal vi lykkes i å redusere trafikk, støy og utslipp må vi tenke nytt og åpne for samarbeid på tvers av bransjer. I Oslo går Bring, gjenvinnings-selskapet Ragn-Sells og KLP Eiendom nye veier for distribusjon og innsamling av gods, avfall og materialer i sentrum. 

Sikter mot nullutslipp i 2025

Slik jobber konsernet for å nå de ambisiøse målene

Tester varelevering med elsykkel

Innen 2025 skal alle Posten Norges kjøretøy og bygninger være utslippsfrie. I Oslo og Trondheim testes el-varesykler.

Unge norske menn vil handle miljøvennlig

Halvparten av norske menn under 40 år vil ha informasjon om hvordan nettbutikker jobber med miljø er og tre av ti sier de har tatt et bevisst valg på å handle i miljøvennlige butikker. Det viser nye tall fra en stor undersøkelse utført av Bring.

Slik lykkes du med de aktive nettkundene

De mest aktive nettkundene forventer fleksibilitet og handler sjelden i samme butikk igjen dersom de er misfornøyd med returløsningen. Last ned vår e-handelsrapport og få verdifull innsikt i hva som er avgjørende for disse viktige kundene.

Autonomi vil prege fremtidens logistikk

Førerløse fartøy virker for mange som en fjern fremtidsvisjon, men allerede i dag brukes selvkjørende teknologi i Posten og Bring.

Se hvordan vi løste et stort logistikkoppdrag for Forsvaret

Samarbeidet mellom Bring og Forsvaret er nytt av året, men de har allerede rukket å bryne seg på den største logistikk-øvelsen i Norge siden 1980-tallet.

10 tips for deg som ønsker å starte nettbutikk

Her er 10 tips for å lykkes med å starte egen nettbutikk

Slik bruker du retur som et konkurransefortrinn

Er returer bare et nødvendig onde for nettbutikker? Eller er det mulig å bruke det som et konkurransefortrinn?

Slik vil kunden din egentlig ha varen levert

God service bidrar til lojale kunder og mersalg. Å levere varene slik kunden vil motta dem, er en stor og viktig del av kjøpsopplevelsen. I dag henter folk flest varene sine ved et utleveringssted, men visste du at hele 30 prosent av kundene dine skulle ønske de hadde fått varen levert på en annen måte?

Syv effektive måter å brukerteste nettbutikken din på

For å levere kundene den beste kjøpsopplevelsen må du lære dem å kjenne. Slik brukertester du kundereisen på en billig og effektiv måte.