Suksess med postkort-kampanje

HX beviste at fysisk reklame fortsatt kan gi imponerende resultater.

Ved å bruke adressert reklame i postkassen, oppnådde de en betydelig økning i bookinger og en høy avkastning på markedsføringsinvesteringen (ROMI).

HX har vært en livline langs den norske kysten siden 1893, og tilbyr unike reiser som kombinerer naturens rå skjønnhet, rik kulturarv og fascinerende historier. HX tar deg med på ekspedisjonscruise til noen av verdens mest avsidesliggende og spektakulære destinasjoner, som Antarktis, Grønland, Galápagosøyene og Alaska.

For å nå ut til tidligere kunder, samarbeidet HX med Data Factory AS med å oppdatere og rense adresselister, hvor det også ble fjernet dubletter og avdøde personer. Resultatet ble en eksklusiv liste med 13.500 kvalifiserte prospekter i Norge og 3.600 i Sverige og Danmark, som med stor sannsynlighet var klare til å oppleve sitt neste store eventyr med HX.

Den kreative løsningen var et tosidig postkort med mål om å få folk til å bestille en spennende tur med HX.

Bilde av Hurtigruten i vinterlandskap
Postkort med tilbud sendt til kunder

Kampanjen resulterte i bookinger verdt nesten 3,5 millioner kroner – et resultat HX var svært fornøyd med. Sett opp mot kampanjekostnadene ga dette en ROMI på over 9, noe som anses som svært godt.

Dette caset beviser at fysisk reklame fortsatt kan levere fantastiske resultater, forutsatt at det gjøres et grundig forarbeid for å sikre god datakvalitet.