Slik fikk EVO Fitness flere medlemmer

Med en enkel, men effektiv løsning

Hvordan får du lokalbefolkningen til å velge ditt treningsstudio? For EVO Fitness var svaret overraskende enkelt - en uadressert DM rett i postkassen.

Utfordringen

EVO Fitness vokser raskt med nye sentre over hele landet. Målet var å tiltrekke seg flere medlemmer lokalt, spesielt ved åpning av nye sentre.

Løsningen

Sammen med Posten Bring har EVO brukt uadressert DM i over 10 år. Ved å målrette utsendelser geografisk, får nabolaget beskjed når et nytt senter åpner i nærheten. Dette har vist seg å være en effektiv måte å skape lokal synlighet på – også i en digital tid.

Bilde av flyer fra EVO Fitness

Resultatet

Kombinasjonen av fysisk DM og digital markedsføring har gitt gode resultater, særlig på mindre steder. 

Vi etablerer oss over hele landet og har bra erfaring med flyers i postkassene lokalt. Når vi vet at de fleste velger treningssenter pga lokasjon enten nær hjemmet eller jobb, så har det vært en fin mulighet til å fortelle nabolaget at vårt flotte senter kommer i nærheten. Det er kanskje litt utradisjonelt i dagens digitale verden, men det har funket for oss å gjøre begge deler, spesielt på litt mindre steder. Vi har vært Bringkunde i mange år og er kjempefornøyd med både service, nøyaktighet og oppfølging.

Kjersti Berg, Brand Manager i EVO Fitness