Når du har bestemt deg for hva budskapet skal være, hvem du skal kommunisere med og definert hvilke resultater du ønsker å oppnå med kampanjen kan du begynne å utforme DM'en.

Dette er viktig for en vellykket utsendelse:

1. Sett konkrete mål

2. Beskriv målgruppen nøye, ut fra for eksempel kjønn, livssituasjon og bosted

3. Produser formater som passer for ditt budsjett

4. Velg alltid den utsendelsen som passer best for ditt format, hvor mange du vil sende ut og leveringstid

Valg av format er sentralt både i forhold til hvor mye plass du trenger, og i forhold til pris. Det gode med postkassen er at den er fleksibel, slik at du har mange valgmuligheter.

De mest populære er:   

1. Flyers

Passer bra for deg som vil sende ut et kortfattet budskap på et enkelt postkort eller A4 ark.

2. Brosjyre

Dersom du vil sende ut flere budskap på samme tid, eller har mye informasjon å formidle, kan en brosjyre passe bra for deg.

3. Kundeaviser

Har du mange tilbud som du ønsker å formidle, kan en kundeavis være en god løsning for deg.

4. Vareprøver

Vil du gi dine kunder en positiv overraskelse, vekke flere snaser, og få mer oppmerksomhet - er en liten vareprøve tingen.

5. Vareprøver

Ønsker du høy respons og engasjement er adressert reklame effektiv og oppfattes som en-til-en kommunikasjon.

For å få høyest mulig oppmerksomhet og effekt kan det være smart å teste før du sender ut kampanjen til målgruppen. Planlegger du en uadressert utsendelse kan vi hjelpe deg med å teste ulike forsider. Velger du en adressert utsendelse kan vi også bistå med å teste denne. Dette kan du lese mer om under Pretesting - test før du sender.

Kontakt oss gjerne om dersom du ønsker råd og veiledning