Olina og Hanna i Trigger: DM'er vi liker!

Olina Søyland Bru og Hanna Sætre har plukket ut noen DM-arbeider som fortjener litt ekstra oppmerksomhet.

Post into letters

Denne DM’en viser at personlig post kan være vanskeligere å overse enn poster i sosiale medier. Her vekker de håndskriften til et av ofrene for USAs skoleskytinger til live i et forsøk på å endre den Amerikanske våpenloven. Vi synes dette er en sterk og smart bruk av mediet og håper de lykkes.

Byrå: FCB

Overnight Coffee Challenge

Til tross for manglende flyskam og en mindre overbevisende casefilm liker vi denne fem år gamle DM’en fra Genuine Thermos Brand. Med en varm kopp kaffe levert fra andre siden av landet viser «Overnight Coffee Challenge» hvor godt produktet funker. En smart idé for å bevise at man har et kvalitetsprodukt.

Byrå: Carmichael Lynch Relate

The Tampon Book

Vi tillater oss å legge ved en velkjent jobb som ikke gikk via postkassen, men vi erklærer den for post i butikk og kaller den innafor. Med «The Tampon Book» lurte «The Female Company» produktet sitt unna den ulogiske luksusskatten på feminine hygieneprodukter. En god bok som ikke burde være nødvendig å utgi. Nei til blodpris for blod!

Byrå: Scholz & Friends

Breaking into your apartment is easier than you think

… Og til slutt denne lurifaksen som klarte å snike seg med i DM’er vi liker. Enkelt, sneaky og on point, med hint av skremselspropaganda 😉

Byrå: DDB Chile

Ta gjerne en titt på flere arbeider

DM og postkassen gir mulighet til å spille på flere sanser i kommunikasjonen, med nye og eksisterende kunder.

Gode kreative løsninger skaper ofte begeistring. Se hva andre har gjort.

Børre Jensen 21.02.2020