Merch for ukjente

Hvordan minne unge på at UKM er en festival hvor man kan utvikle kunsten sin?

UKM (Ung Kultur Møtes) har gått i glemmeboka hos ungdommer da mange heller velger å vise seg frem på TV-show eller plattformer som YouTube og SoundCloud.

Vår oppgave var å minne unge på at UKM er en festival hvor man kan utvikle kunsten sin, helt uten press om å være perfekt fra starten av. I dag er det viktigere enn noen gang med en arena fri for internettroll og harde juryer i jakt på oneliners.

Målgruppen er 13-20-åringer med en stor interesse for kultur, men en enda større aversjon mot reklame. Med null kroner i mediebudsjetter, måtte vi lage vårt eget media for å vekke tenåringenes oppmerksomhet.

UKM Merch - artikkelbilde

 

Arbeidet fikk bronse i Brings DM-pris under Gullblyanten 2018.

Ta gjerne en titt på flere arbeider

DM og postkassen gir mulighet til å spille på flere sanser i kommunikasjonen, med nye og eksisterende kunder.

Gode kreative løsninger skaper ofte begeistring. Se hva andre har gjort.

Av Børre Jensen 25.11.2019