Peppes Hentelapp

Hvordan få folk til å velge Peppes Pizza neste gang de er sultne? (Innsendt arbeid til Brings DM-pris 2018)

Målgruppe

Sultne nordmenn bosatt nærme Peppes som ikke liker å bruke penger og tid på å få pizzaen levert hjem.

Innsikt

Folk sjekker posten på vei hjem fra jobb i en situasjon der de ofte er sultne og skal i gang med dagens middagsplaner. Som oftest finner man bare forventede ting i postkassen, men når det først kommer en hentelapp øker interessen betraktelig.

Peppes Pizza hentelapp artikkelbilde 1
Hentelapp fra Peppes

 

Løsning

Vi lagde en Peppes Pizza-hentelapp nesten identisk med de vi vanligvis får i postkassen, for å fange interessen i en setting hvor målgruppen er sultne. Tar de med seg hentelappen til nærmeste Peppes, får de avslag på Chicago Style Pizza.

Peppes Pizza hentelapp artikkelbilde 2
Peppes Pizza hentelapp artikkelbilde 3

Hentelappen ga størst effekt utenfor storbyene, men samlet sett er Peppes fornøyd med salget som kampanjen genererte.

Ta gjerne en titt på flere arbeider


DM og postkassen gir mulighet til å spille på flere sanser i kommunikasjonen, med nye og eksisterende kunder.

Gode kreative løsninger skaper ofte begeistring. Se hva andre har gjort.


Del artikkel