Slik blir du en vinner på nett
Sjarm, språk og silke er blant ingrediensene i suksessoppskriftene til Linda Johansen Skincare og Get Inspired – vinnerne av «Årets Nettbutikk 2020».
Team Linda's 6 tips til hvordan du gir den beste kundeopplevelsen
- Målgruppeforståelse - du må vite hvem kunden din er
- Tilpass nettbutikken din for alle plattformer (mobil, nettbrett, desktop)
- Ha en tydelig kundereise - gjør det enkelt for kunden
- Produser godt og nyttig inhold, og samarbeid med gode SoMe-leverandører
- Tilby de leveranse- og betalingsmetodene som kundene ønsker
- Det lille ekstra! Pakk produktene pent inn, gi kundene en personlig wow-opplevelse
5 vinnertips fra Get Inspired:
- Vær god på «the basics», som hastighet, navigering, søk, kundeservice og lignende
- Vær kunde i din egen nettbutikk; finn frem til produkter, gjennomfør kjøp, kontakt kundeservice etc.
- Hold deg relevant for kundene med blant annet kommunikasjon, markedsføring, produktutvalg og personalisering
- Bli inspirert av andre. De beste ideene er allerede tatt, men gjør det på din egen måte og gjør det bedre
- Get things done! Sørg for gjennomføring, ikke bare prat.
Les også
Vinnerne er kåret – dette er Norges beste nettbutikker
Netthandelsprisene, arrangert av Posten Bring, feiret tirsdag kveld 20 årsjubileum på Carls i Oslo. Boxo, Care of Carl og Bli Vakker stakk av med seieren i hver sin kategori.
Slik kan du bli neste vinner av Årets nettbutikk
Juryen har samlet sine beste råd til deg og din nettbutikk. Øk dine sjanser til å vinne neste år gjennom å implementere disse enkle, men effektive punktene.
Viser vei i norsk netthandel
Under Netthandelsprisene 2022 ble en spesialpris, Årets veiveiser, delt ut. Den gikk til Sindre Landevåg for hans arbeid med å forbedre ikke bare sin egen nettbutikk, men også hans vilje til å dele erfaringer og råd med andre i bransjen.