Slik leverer du trygt i koronatider med våre tilpassede tjenester
Koronasituasjonen byr på utfordringer for alle. Vi følger utviklingen nøye og gjør vårt beste for å tilpasse våre tjenester, slik at vi kan opprettholde våre leveranser, og at post og pakker kommer trygt frem til mottakerne. Vi har full forståelse for at hverdagen nå ser veldig annerledes ut for veldig mange, og vi jobber fortløpende på tiltak som kan underlette både for deg og dine kunder.

Sammen kan vi sørge for at flere får pakkene sine levert hjem på en trygg og enkel måte. Vi anbefaler deg derfor å ta i bruk leveringsalternativer som krever lite eller ingen fysisk kontakt med mottaker. Husk å synliggjøre disse ulike leveringsalternativene i checkout, slik at kundene føler seg trygge på at de får en sikker levering.
Pakke i postkassen er et bra alternativ til hjemlevering, og nå har vi øket vektgrensen til 4 kg.
Tjenester med midlertidige endringer for enklere levering
Her følger en oversikt over de vanligste tjenestene til privatpersoner, der vi har satt inn tiltak for å minimere de fysiske kontaktflatene og gjøre mottakerne trygge.
-
- Vektgrensen økes midlertidig til 4 kg. Fra 1.1.2021 økes vektgrensen permanent til 5 kg.
Det betyr at vi utvider postkasselevering til å favne langt flere pakker enn i dag, og mottaker får varene levert direkte hjem i egen postkasse. Volumgrensen er uforandret, se tjenesten for nøyaktige mål.
For å sikre at pakker som ikke får plass på grunn av for full eller låst postkasse går i retur til hentested, husk å aktiver tilleggstjenesten Pose på døren i checkout. Pose på døren gjør denne tjenesten komplett, da pakken som ikke får plass i postkassen da kan henges på mottakers dør.
- Vektgrensen økes midlertidig til 4 kg. Fra 1.1.2021 økes vektgrensen permanent til 5 kg.
-
- I høysesongen fra Black Week til nyttår vil vi måtte utvide tidsvinduet på ettermiddag/kveld grunnet høye pakkevolumer. Det nye tidsvinduet er kl 15-22. Mottaker blir kontaktet før levering.
- Mottaker signerer ikke for leveransen, men sjåføren registrerer mottaker på PDA/telefon og signerer selv med en "C".
- Dine kunder vil underveis få tilbud om å gi oss aksept til at pakken kan settes igjen hvis en ikke er hjemme, eller ikke ønsker å møte sjåføren ved døren.
- Glem ikke å aktivere tilleggstjenesten "Forenklet utlevering" i checkout. Da kan mottaker allerede i kjøpsøyeblikket huke av for at pakken kan settes igjen dersom man ikke skulle være hjemme, eller ønsker å møte sjåføren.
- I høysesongen fra Black Week til nyttår vil vi måtte utvide tidsvinduet på ettermiddag/kveld grunnet høye pakkevolumer. Det nye tidsvinduet er kl 15-22. Mottaker blir kontaktet før levering.
-
- Utvidet hentefrist med 10 dager for pakker sendt til hentested. Mange sitter i karantene og har ikke mulighet å hente ut pakken sin. Ved å kontakte kundeservice kan mottaker be om 10 dagers utøket liggetid for sin pakke.
Dersom mottaker ønsker å få pakken levert hjem fremfor å hente den på hentested, kan dette enkelt bestilles via sporingsmeldingen.
- Mottaker signerer ikke lenger for pakken ved overleveringen. Personalet på hentestedet signerer med "C" på håndterminalen.
- Utvidet hentefrist med 10 dager for pakker sendt til hentested. Mange sitter i karantene og har ikke mulighet å hente ut pakken sin. Ved å kontakte kundeservice kan mottaker be om 10 dagers utøket liggetid for sin pakke.
Spar tid på ordrehåndteringen med Massebestilling. Via Mybring kan du som avsender bestille sendinger for opptil 100 mottakere - i én og samme ordre.
Nyttige linker for deg som sender pakker til privatpersoner
Pose på døren gir bedre kundeopplevelse
Tilby dine kunder et bekvemt alternativ når sendingen ikke kan leveres i postkassen. Pakke i postkassen med Pose på døren som tillegg gir kundene større valgfrihet!
Slik bestiller du flere pakker samtidig i Mybring
Med vårt nye bestillingskonsept kan du effektivt bestille opp til 100 sendinger på én gang. Løsningen er utviklet for å betjene deg som har større pakkevolumer, med fokus på rask bestilling fremfor prisberegning og skreddersøm. Du velger selv hvordan du ønsker å legge inn mottakerne. Alle våre norske og nordiske pakketjenester (inkludert bulktjenester), både utgående og retur, støttes i løsningen.
Døgnåpen pakkeutlevering med Pakkeboks
La dine kunder får hente ut sine pakker når de vil, døgnet rundt fra en av våre nye pakkebokser. En enkel og fleksibel løsning som gir dine kunder et smidig leveringsalternativ.