sjarmen utenfor skjermen med nina og pål

Sjarmen utenfor skjermen med Nina og Pål

Går vi glipp av noe i en hverdag hvor all kommunikasjon er digital? Og hva er egentlig betydningen av det fysiske og det håndfaste for annonsører?

Nina Thorvaldsen og Pål Nilssen sitter og snakker sammen.
Publisert 21.02.2023

Bring har tatt en samtale med noen av landets dyktigste medierådgivere for å diskutere verdien av det vi får i postkassa.

En god mediemiks er litt fysisk

Nøkkelen for å oppnå gode resultater er en god mediemiks. Det handler om å utnytte styrkene til de ulike kanalene og se på hvordan de komplementerer hverandre. For det er veldig enkelt å tenke digitalt i alt man gjør. Ved å tenke hvordan postkassen og fysisk kommunikasjon kan forsterke den digitale kan være veldig lønnsomt for mange annonsører.

En tradisjonell kanal som leverer

I jakten etter nye arenaer og plattformer å møte kundene på, er det fort å glemme de mer tradisjonelle kanalene. For det er et faktum at postkassen virkelig flytter varer for butikkene. Det er også en arena hvor målgruppen selv velger når den vil forholde seg til en merkevare.

Kommunikasjon på forbrukernes premisser

Du kjenner deg kanskje igjen i følelsen av å bli avbrutt. Det skjer regelmessig, særlig hvis innholdet du egentlig skal se på er attraktivt. Og vi har blitt flinke til å leve med å bli avbrutt. Men kommunikasjonsmessig er ikke alle disse avbruddene en heldig start på innsalget av tjenesten eller produktet man tilbyr. Og det er nettopp her den fysiske kommunikasjon kommer inn bildet. Nettopp det at du står fritt til å velge om du ønsker vie tid til annonsørbudskap eller ikke.

Se samtalen med Nina Thorvaldsen fra Mediabrands og Pål Nilssen fra Enklere Valg her:

Nina Thorvaldsen og Pål Nilssen sitter og snakker sammen.

Del artikkel