Paal Tarjei og Kim i Maverix: DM'er vi liker!

Kreatør-Kim elsker gode ideer, uansett hvilken kanal de leveres i. Og Paal Tarjei er noe så sjelden som en reklamemann uten "nei takk-klistremerke" på postkassa. Sammen har Maverix-teamet plukket ut noen DM’er de skulle ønske de hadde laget selv.

Verdens største flaskepost

Dette må være Norges, kanskje verdens, beste DM gjennom tidene. Og det sier vi ikke bare fordi sjefen vår, Linda Nordheim, var ansvarlig for prosjektet. Try burde kanskje valgt en tryggere distribusjonsform, for sporingen fungerte visst ikke optimalt. Men den åtte meter lange flaskeposten endte omsider opp på en strand nord for Venezuela. Etter et halv år på bøljan blå, og et utall med gode presseoppslag. Sånn skal det gjøres!

Marmite Gene Project

Denne DM’en for Marmite har vært løftet frem før, men Kim så den like etter at han selv hadde blitt tvunget til å smake på Marmite da han jobbet hos Springer & Jacoby i Amsterdam. Produktet smakte dritt, men DM-en er jo helt genial. Den spiller på Marmites rolle som et produkt man enten elsker eller elsker å hate. Og bruker ny teknologi på en smakfull måte.

Vangardist - The HIV+ Issue

Denne jobben for det østeriske magasinet Vangardist har også blitt omtalt tidligere, men den gjør oss fortsatt rørt. De ga ut en spesialutgave for å øke kunnskapen om HIV, og trykket den i blekk blandet med blod fra HIV-positive pasienter. Et ekstremt tankevekkende og innovativt virkemiddel som skapte enorm oppmerksomhet.

Premieservice

Vi kunne løftet frem mange norske DM-er også, ikke minst fra McCann Direktes storhetstid. Men vi velger å skryte litt av de som har gitt oss spalteplass: Bring Premieservice har i en årrekke sørget for at premiene våre har havnet på sentralbordet, og ikke på nachspiel. Kitchen står bak konseptet og siden starten har både de, Ernö og POL levert finfine påminnelser om hvem som bringer oss denne edruelige servicen. Bring!

premieservice bilde 2

 

Ta gjerne en titt på flere arbeider

DM og postkassen gir mulighet til å spille på flere sanser i kommunikasjonen, med nye og eksisterende kunder.

Gode kreative løsninger skaper ofte begeistring. Se hva andre har gjort.

Del artikkel