Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke valgte å la det fysiske avgjøre hvilke DM-løsninger du kan beundre i denne runden.

- Det kan se ut som vi har kommet til et punkt i reklamehistorien der det meste kan defineres som DM. Så vi satte oss en liten dogme om at ideen skulle bæres av et fysisk element.

The unbreakable preview

Her er en morsom jobb som benytter seg av både godt fysisk håndverk og digital innsikt.

En måned før Netflix skulle lansere serien om Luke Cage (The unbreakable super hero), sendte de ut en minnepinne med hele serien til journalister og bloggere. Med en twist selvfølgelig. Og med det setter vi over til casevideoen.

Credits: Ogilvy Paris

Shredded money

New Zealandere er visstnok ikke så flinke til å betale avdrag på huslånene sine. Dette er jo ganske økonomisk ugunstig over tid. Så da sendte Bank New Zealand kundene sine 1.000 dollar i allerede makulerte pengesedler, slik at de selv kunne kjenne på følelsen av "wasted money".

Credits: Colenso BBDO

Proud Whopper

Er det DM? Er det PR? Er det "annen reklame"? Det er vel alt sammen, tenker vi. Fint er det i alle fall!

Credits: DAVID The Agency

Også til slutt legger vi med denne lille godbiten, som en liten påminnelse om at det er mye moro du kan finne på ved hjelp av god gammeldags brevpost.

Les historien her