Roar og Kjetill: DM'er vi liker!

Roar Kristoffer Aarhus fra Starcom og Kjetill Nybø fra KITCHEN har plukket frem DM-arbeider som har gjort inntrykk.

Etter en rask titt på hva våre bransjekollegas har funnet frem, ble det tydelig at vi måtte grave dypt for å finne noe ingen allerede hadde snakket om. Definisjonen av hva direktekommunikasjon er, har endret seg voldsomt og det er tydelig at vårt digitale fokus gjør at vi glemmer effekten av å holde noe fysisk i hendene.

Trillion Dollar Campaign

Den første jobben gjorde stort inntrykk da den dukket opp. Hvordan kan en liten avis sette søkelyset på Mugabes korrupsjon og superinflasjonen som fulgte i Zimbabwe? Se hvordan de klarte å få folk til å ta med seg budskapet hjem?

Kunde: The Zimbabwean

Byrå: TBWA

Blacker Than Black

Det magiske med DM er at det gjerne er noe håndfast. Da igjen liker vi det veldig godt når DMen har en overraskende funksjon utover det øyet kan se. I den jobben her har de virkelig gått "all in" på nettopp det for å fremme hvor mørk kaffen er.

De har neppe laget 100.000+ eksemplarer av den her, men de har tilsynelatende vært smarte med hvem de har sendt den til og fått spredning via sosiale medier. Sånn sett har den jo absolutt virket og viser hva en skikkelig god og kreativ DM kan oppnå også digitalt.

Kunde: Peter’s Cold Brew

Byrå: McCann Prague

Fin invitasjon til pitch

Avslutningsvis må vi nesten få lov til å skryte av vår nye kunde BRIGHT Products, som inviterte til pitch på en fin måte tidligere i år. De sendte pakker hjem til ulike byråledere. I pakken lå det en solcellelampe og en brief. Annerledes og morsomt, og det ga i hvert fall oss lyst til å jobbe med de. Så da må vi vel konkludere med at det også virket.

bright 3
bright

 

Besøk gjerne KITCHEN og Starcom

Ta gjerne en titt på flere arbeider

DM og postkassen gir mulighet til å spille på flere sanser i kommunikasjonen, med nye og eksisterende kunder.

Gode kreative løsninger skaper ofte begeistring. Se hva andre har gjort.

Av Børre Jensen 20.10.2020