– Selv om det er stas å snakke høyt og til mange, er det jo gjerne de nære samtalene som er de beste. Og morsomste. Her er tre fine DM’er vi gjerne skulle laga sjøl. Eller i det minste fått i postkassa. Eller funnet i butikken. Eller i baren.

One-Drop Bottle

Først ut er en-dråpe-er-nok-flasken for Henkel, fra TBWA/RAAD, som er like enkel som den er god.

Byrå: TBWA/RAAD

Sorry, I spent it on myself

Nummer to er produktene fra den fine julekampanjen ”sorry, i spent it on myself” fra DDB for Harvey Nichols. Hvor du blant annet kunne du kjøpe en pose billig grus hos H&N som julegave. Og heller bruke pengene dine på deg selv. En smart DM som gir og gir.

Byrå: adam&eveDDB

Candle Box

DM nummer tre er en god gammeldags postkasse-DM fra Leo Burnett for WWF og Earth Hour.

Brief

To get companies and corporations to swich off their lights and support Earth Hour.

Creative solution

Yellow candles were sent to CEOs and business leaders. Each candle came in a specially design box, with one of its sides looking like the facade of a building. Pulling out the candle would "switch off" the building lights.

Results

Corporate support increased by 260% from the previous year. This helped make the Philippines the top participant of Earth Hour 2009, with 650 towns and cities switching off their lights.

Byrå: Leo Burnett

Reflector Protector

Sist ut er refleksølbrikkene for ølmerket Edward Snell & Company, fra Y&R Cape Town, som gjør sene og sjanglete hjemturer (i det minste) litt tryggere.

Byrå: Y&R