Det deilig av og til å kunne lage noe helt konkret, fysisk, tydelig og enkelt i en tid hvor alt er så komplekst. DM er klassisk – og gode DM´er er både inspirerende og gøy!

Torture Test

Proof of the pudding er en floskel som vi får lyst til å hente frem her… Det er digg å se et produkt med så mye selvtillit! Denne DM´en er modig, enkel og tydelig– og passer perfekt i postkassen.

Byrå: Lowe Bangkok
Kunde: Breeze Excel

Målet var å bevise at Breeze Excel har ”selvtilliten til å fjerne flekker på én vask”. Løsningen ble å sende en prøve av vaskemiddelet med en T-skjorte som «innpakningspapir». T-skjorten ble naturlig nok skitnet til gjennom postgangen, men kunne vaskes med prøven slik at effekten ble bevist. DM ble bevisst valgt fordi målgruppen, kvinner på landsbygda i Thailand, hadde liten tilgang til medier som TV eller print. Den personlige involveringen i kampanjen skapte stor blest om produktet og genererte både salg og merkevarekjennskap.

Brain Baloon

Denne er 11 år gammel, men står fortsatt som en kule! Enklere og mer genial får det knapt blitt. The Economist har en tradisjon for overlegen reklame som likevel evner å ikke bli pretensiøs. Denne føyer seg inn i rekken – og vi blir blown away.

Byrå: BBDO New York
Kunde: The Economist

Vangardist Magazine - HIV Heroes

Snakket rundt HIV har stilnet, men fordommene består. En DM i form av et magasin, trykket med blodet fra HIV positive, tvinger folk til å konfrontere sin egen frykt. Det synes vi både er vakkert og rått. Og, når magasinet i seg selv også ser fantastisk ut så blir dette veldig bra i våre øyne. Rett og slett helt umulig å ikke ta stilling til.

Byrå: Saatchi & Saatchi Sveits
Kunde: Vangardist Magazine

Prison Break

Ikke akkurat en postkasseidé, MEN en DM vi husker over 10 år etter… I forbindelse med premiere på Prison Break fikk utvalgte bedrifter levert en kake hvor det i god gammeldags B-gjengen stil var gjemt en baufil inni kaken. Veeeeeldig morsomt og super relevant!

Byrå: McCann Oslo
Kunde: TV3