Help - I want to save a life

Folk vil gjerne gjøre gode gjerninger, men sjansen for at de gjør det skyter i været når man gjør det enkelt for dem. Å kombinere plaster, med registrering som donor, legger til rette for at mange flere blir donorer. Og det trengs.

Byrå: Droga5

Melted Snowman - egenreklame for Whybin/TBWA New Zealand

En morsom og varm julehilsen fra Whybin\TBWA & Tequila i New Zealand. ”Julekortet” var en pose med vann med en gulrot, to steiner og en pipe i.

Byrå: TBWA New Zealand

Uteliggerkonvolutten

Et helt vanlig brev. Men det lå ute en natt, før det ble sendt, for å illustrere hvor tøff bare en natt på gaten kan være. Brevet ble sendt ut til 1 500 husholdninger i Göteborg dagene før og etter jul. Befriende enkelt og helt sikkert effektivt.

Byrå: GOSS

IKEA Beröra

Norge ligger skyhøyt på alle statistikker over bruk av mobil og nettbrett. Ideen kombinerer dette med vårt unike klima gjør og det gjør dette til kanskje tidenes norskeste idé. Fysisk, engasjerende og direkte.

Byrå: SMFB

Noen ekstra bonuscase

Blorødt engasjement - Hvordan få millioner av fotballsupportere til å gi blod

Fotballfans er ganske engasjerte i utgangspunktet, men denne kampanjen klarer å bruke dette engasjementet på en veldig fin og relevant ved å få flere til å gi blod og samtidig visualisere det gjennom draktenes farge.

Byrå: Leo Burnett 

The ice record project

Enkel, smart og annerledes måte å slippe en singel på.

Byrå: TBWA Stockholm