Før jul tok noen godt voksne finstrikkere på seg oppgaven med å lage oppstarts-merch for oss i GR&EI. Tanken var at dette skulle sendes som DM til kunder og samarbeidspartnere mens vinteren fortsatt hamra på ruta. Jobben tok vinter og vår – bokstavelig talt. Bring er både raske og ryddige, men været kan de gjøre fint lite med. Nå sitter vi her med et større parti håndstrikkede sokker med logo – mens kundene våre nyter is i sola.

Marmite Gene Project

«Født sånn eller blitt sånn?» Dette er tematikken vi elsker å drøfte – og Marmite treffer presist med sin gjør det selv-DM. De sendte ut en vitenskapelig skreddersydd gentest for å påvise om du er disponert for å elske eller hate dette britiske pålegget. Marmite er laget av gjærslam – et biprodukt av britisk industri – så du kan jo velge selv om du vil spre denne smørja på blingsen din. Bestill testen hjem til din postkasse og sjekk om du er predisponert eller ei.

Byrå: adam&eveDDB

Tuborg Beer Plugs

Her er en aktuell DM før festivalsesongen braker løs – bokstavelig talt. Det viser seg nemlig at det er en fiffig sammenheng mellom lydnivå og hastighet på alkoholinntak – for eksempel når et plastglass finner høyrehanda på konsert. Med vitenskapelig belegg lærte denne DMen oss dermed en ny funfact innenfor årsak-virkning-sjangeren.

Byrå: CP+B Copenhagen

IKEA pee ad

Ikke alle liker reklame. IKEA tar dette et lite steg videre og oppfordrer deg til å tisse på en annonse. I hvert fall hvis du er en prisbevisst og smågravid kvinne.

Byrå: Åkestam Holst