Dorull-bonanza for Vipps

Facebook-stuntet der du kunne vinne en «Tørk deg bak med din gamle regning»-dorull har blitt sett av over en million mennesker.

Tidligere i år gjorde Vipps det enda enklere for folk å betale regningene sine da de lanserte Vipps Regning. Endelig kunne vi si farvel til papirfakturaen og dens endeløse KID og kontonummer!

For å minne folk på nettopp dette ble det i tillegg laget egne Vipps doruller med fakturamønster og budskapet: Tørk deg bak med din gamle faktura. En liten film ble laget til sosiale medier med muligheten til å vinne faktura-doruller om du la igjen en kommentar.

Stort engasjement

Vipps kunne melde at engasjementet rundt regningsdoruller var overraskende stort.

I løpet av konkurranseperioden på fire dager hadde nesten 16.000 personer kommenterte posten og over en million har sett mer enn tre sekunder av filmen. 

1. november engasjerte Vipps elever fra Operasjon Dagsverk for å pakke og sende en pall med doruller til de heldige vinnerne.

Arbeidet er et av flere innsendte til Brings DM-Pris under Gullblyanten 2018.

Ta gjerne en titt på flere arbeider


DM og postkassen gir mulighet til å spille på flere sanser i kommunikasjonen, med nye og eksisterende kunder.

Gode kreative løsninger skaper ofte begeistring. Se hva andre har gjort.


Børre Jensen 26.11.19